Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

PKN Orlen wyjaśnia powody chęci przejęcia Lotosu

2018-10-17

Władze PKN Orlen zapewniają, że ewentualne przejęcie Lotosu przez płocki koncern w żaden sposób nie ograniczy wpłat do lokalnych budżetów z tytułu podatków. Celem prowadzonego procesu nie jest bowiem ograniczanie korzyści dla regionu. Odnosi się to zarówno do Gdańska, jak i Płocka.

W ocenie władz PKN Orlen, przejęcie Lotosu nie spowoduje zmniejszenia wpływów z tytułu podatków w regionach. Co więcej połączenie i wykorzystanie przewag i synergii umożliwić ma większe inwestycje w Lotosie, a co za tym idzie zwiększenie wpływów z tytułu podatków dla Pomorza.

- Pragniemy jednocześnie podkreślić, że trwający proces jest korzystny nie tylko dla obu spółek, ale całej polskiej gospodarki. Synergie uzyskane w wyniku konsolidacji zwiększą potencjał połączonego koncernu w wielu obszarach działalności. To umożliwi dalszą, znaczącą ekspansję zarówno w kraju, regionie, jak i w perspektywie globalnej. Dodatkowo połączony koncern zwiększy bezpieczeństwo energetyczne kraju, zwłaszcza w sytuacji niekorzystnej koniunktury na rynku. Wspólne zakupy pozwolą nie tylko obniżyć ceny sprowadzanego surowca, ale również otworzyć się w większym stopniu na inne regiony świata – poinformował PKN Orlen.

Władze koncernu zauważyły również, iż konsolidacja spółek nie jest nowym procesem w Europie. Wręcz przeciwnie – tego typu transakcje już dawno zostały przeprowadzone w większości krajów. Przykłady można tu mnożyć: np. Grupa MOL powstała w wyniku konsolidacji dziewięciu węgierskich firm z sektora naftowo-gazowego. Podobnie było w przypadku takich spółek, jak norweski Statoil, hiszpański Repsol, portugalski GalpEnergia, włoskie ENI, austriackie OMV czy francuski Total.

- Równolegle nie można zapomnieć, że nasi konkurenci w regionie (np. MOL i OMV) aktualizują swoje strategie, w których ekspansja międzynarodowa na rynki ościenne ma duże znaczenie. Musimy stanowić realną przeciwwagę dla dużych graczy, by być zdolnym do krajowego i międzynarodowego konkurowania. Decyzja o przejęciu Grupy Lotos przez PKN Orlen ma więc podłoże czysto biznesowe i jest odpowiedzią na zwiększającą się konkurencyjność na rynku europejskim. Nie należy jej więc rozpatrywać pod kątem politycznym, ani na gruncie krajowym, ani samorządowym – zapewnił PKN Orlen.


PKN OrlenGrupa Lotos

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie