Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Pigmenty Bayoxide Lanxess: Wsparcie dla ekomobilności

2012-12-20

Producent specjalistycznych środków chemicznych opracowuje dostosowane do potrzeb pigmenty z tlenku żelaza do akumulatorów litowo-jonowych.

Grupa Lanxess, producent specjalistycznych środków chemicznych, opracowała szerokie spektrum tlenków żelaza wykorzystywanych w produkcji katod do akumulatorów litowo-jonowych. Dzięki dobrym właściwościom morfologicznym i wysokiej reaktywności produkty te idealnie nadają się do stosowania w dziedzinie ekologicznej mobilności. Ostatnim osiągnięciem grupy jest opracowanie zawierającego tlenek żelaza pigmentu Bayoxide E B 90 o specjalnej strukturze.

Linia produktów Bayoxide obejmuje specjalistyczne tlenki żelaza o różnych rozmiarach cząsteczek, kształtach kryształów i strukturach, a także klasach czystości, opracowane w celu zaspokojenia indywidualnych wymagań klientów. Produkty te pomagają producentom w wytwarzaniu wysoko wydajnych akumulatorów do samochodów napędzanych elektrycznie.

Według Jörga Hellwiga, dyrektora jednostki Inorganic Pigments (IPG): Samochody elektryczne są ważnym krokiem aby sprawić, że szybko rozwijający się przemysł motoryzacyjny będzie bardziej zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju i bardziej przyjazny dla środowiska. Jednak to, czy nowe rodzaje pojazdów zostaną zaakceptowane przez konsumentów, zależy od tego, czy całkowite koszty będą rozsądne. Baterie, zwłaszcza ich żywotność i pojemność, odgrywają w tym przypadku kluczową rolę. Nasz dział badawczy prowadzi prace nad dostosowanymi do potrzeb produktami, które pozwolą sprostać wyzwaniom stawianym przemysłowi przez ekologiczne i oszczędne technologie napędu. Naszym zadaniem jako grupy będącej producentem specja¬lis¬tycznych środków chemicznych jest odnajdowanie indywidualnych rozwiązań dla naszych klientów.

Szacuje się, że globalny potencjał rynku akumulatorów do zastosowań związanych z elektromobilnością może osiągnąć aż 20 mld euro do 2020 roku. Jednym z czynników, który może zadecydować o sukcesie akumulatorów, są technologie produkcji katod. Konieczne jest tutaj znalezienie równowagi między gęstością energii i mocy, bezpieczeństwem, trwałością i kosztami. Okazało się, że katody LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe, LiFePO4) pozwalają na zaspokojenie wszystkich tych wymagań w bardziej zrównoważony sposób. Pierwsza generacja katod LFP zawierała roztwory wykonane z wytrąconego LFP lub LFP powstałego ze szczawianu żelaza w wyniku spiekania, ale obecnie wielu producentów wykorzystuje reakcję tlenku żelaza, związków litu i związków fosforu.

 

- Kluczem do sukcesu jest nie tylko wysoka jakość naszych produktów. Jeszcze ważniejsze dla klientów są możliwości rozwojowe firmy i gotowość do nawiązywania długoterminowych partnerstw – powiedział Jörg Hellwig. – Jako jeden z wiodących producentów pigmentów z tlenku żelaza mamy wystarczające zdolności, aby niezawodnie zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na tlenki żelaza do produkcji materiałów katodowych na potrzeby ekologicznej mobilności.

- Nieustanne inwestowanie w badania i rozwój zaowocowało już kilkoma innowacyjnymi produktami – powiedział Hendrik Kathrein, dyrektor Global Competence Center Specialities w ramach jednostki IPG. –„Ostatecznie jednak sukces w zakresie rozwoju produktu, w szczególności w przypadku tak złożonych obszarów zastosowań jak te, wymaga ścisłej współpracy z klientami i wzajemnego zaufania. Pracujemy nad produktami dostosowanymi do potrzeb producentów akumulatorów, ponieważ produkty te muszą być optymalnie dopasowane do wymagań klienta. Często mamy również do czynienia z pragnieniem zachowania wyłączności na opracowane rozwiązania.

Pigmenty z serii Bayoxide opracowano na potrzeby różnych rynków i branż według indywidualnych wymagań klientów. Seria ta obejmuje między innymi surowce wykorzystywane do produkcji poduszek powietrznych, klocków hamulcowych i katalizatorów, pigmentów do tonerów w kopiarkach i drukarkach laserowych oraz adsorbentów wykorzystywanych do oczyszczania wody pitnej i ścieków. Innym bardzo innowacyjnym zastosowaniem jest wykorzystanie pigmentów Bayoxide do odsiarczania biogazu. Seria produktów Bayoxide dzieli się na pigmenty Bayoxide E, które produkuje się na bazie pigmentów z tlenku żelaza, oraz pigmenty Bayoxide C, które wytwarza się na bazie tlenku chromu. Podobnie jak pigmenty do barwienia materiałów budowlanych lub tworzyw sztucznych, produkty Bayoxide posiadają konkretne barwy (czerwień, zieleń, żółć lub czerń), ale odgrywają one niewielką rolę w porównaniu z technicznymi chemiczno-fizycznymi właściwościami produktu.

Jednostka IPG jest jednym z największych na świecie producentów nieorganicznych pigmentów z tlenku żelaza i tlenku chromu. Należą do niej zakłady produkcyjne w Niemczech, Brazylii i Chinach, a także dodatkowe zakłady mieszalnicze i zakłady mielące w Australii, Chinach, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Jednostka biznesowa jest częścią segmentu Performance Chemicals grupy Lanxess, który w roku podatkowym 2011 odnotował sprzedaż w wysokości 2,13 mld euro.


tworzywa sztuczneLanxesspigmentykaczuki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie