Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

PCC Exol stawia na rozwój produkcji specjalistycznej

2019-11-28

Spółka PCC Exol uzyskała w pierwszych trzech kwartałach tego roku przychody ze sprzedaży w kwocie 487,4 mln zł, co oznacza spadek względem tego samego okresu minionego roku o 2,3%. Zysk netto wyniósł 23,85 mln zł, podczas gdy przed rokiem sięgnął 16,39 mln zł.

W ocenie władz spółki, podkreślić należy, iż na osiągnięte przez nią wyniki pozytywnie wpłynęła sprzyjająca koniunktura rynkowa i ograniczona podaż na rynku surfaktantów, szczególnie w pierwszej połowie tego roku. Od kilku już lat PCC Exol konsekwentnie rozwija produkty do zastosowań przemysłowych, o specjalistycznych i często unikatowych właściwościach. W efekcie tego sprzedaż produktów w tej kategorii zwiększyła się po trzech kwartałach bieżącego roku o 17,7 mln zł, co stanowiło 9% wzrostu w stosunku do dziewięciu miesięcy ubiegłego roku. To z kolei przełożyło się na zwiększenie udziału surfaktantów do zastosowań przemysłowych w przychodach ze sprzedaży produktów, zarówno w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym.

Z kolei sprzedaż produktów do zastosowań w detergentach i kosmetykach spadła o 41 mln zł, to jest o 19% w stosunku do trzech kwartałów 2018 r. Było to następstwem niższej o 8,1% ilości sprzedaży, jak i niższych cen sprzedaży produktów masowych, które to są silnie skorelowane z cenami surowców.

Firma informuje, iż osiągnięte rezultaty potwierdzają jej ukierunkowanie na rozwój produktów specjalistycznych, przeznaczonych do licznych branży i różnorodnych zastosowań. Konsekwentna realizacja strategii, polegająca na zmniejszeniu udziału masowych produktów niskomarżowych i zastępowaniu ich specjalistycznymi produktami wysokomarżowymi, pozwoliła zaś na poprawę marży brutto na sprzedaży z poziomu 14,6% do 17,6%. Wartościowo marża na sprzedaży wzrosła o 12,7 mln zł, to jest do poziomu 85,7 mln zł.

- Grupa PCC Exol prowadzi działalność na rynku, na którym z roku na rok rośnie popularność kosmetyków zawierających składniki pochodzenia naturalnego i łagodnie oddziaływujących na skórę. Stąd też podążając za trendami rynkowymi, obok produktów masowych, stale rozwijamy specjalistyczne surfaktanty pochodzenia naturalnego. Działalność grupy wspierają także realizowane inwestycje. W fazie rozruchu technologicznego jest inwestycja w budowę instalacji do produkcji glicynianów. Pozwoli ona na wzrost sprzedaży i wprowadzenie do oferty produktów, które znajdują zastosowanie w produkcji wysokiej jakości kosmetyków i środków higieny osobistej o łagodnym oddziaływaniu – stwierdził Mirosław Siwirski, prezes zarządu PCC Exol.


PCC Exolwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie