Wiadomości - Tworzywa sztuczne ze świata

P&G: nowa filozofia dotycząca tworzyw sztucznych

16.03.2020
P&G: nowa filozofia dotycząca tworzyw sztucznych

Firma Procter & Gamble przedstawiła katalog realizowanych przez siebie działań w obszarze recyklingu tworzyw sztucznych i promowania modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Wszystkie prace prowadzone są w ramach międzynarodowej strategii „Ambicja 2030”.

Cele strategii „Ambicja 2030” mają inspirować i ułatwiać realizację działań, które pozytywnie wpływają na środowisko i społeczeństwo za pośrednictwem konkretnych produktów, łańcucha dostaw i pracowników. Podjęliśmy szereg zobowiązań dotyczących m.in. możliwości ponownego wykorzystania surowców stosowanych do produkcji opakowań naszych wyrobów. Rok 2020 to moment, w którym wspólnie z partnerami z branży jesteśmy w stanie obrać odpowiedni kierunek na przyszłość. Nie chodzi tylko o zmniejszenie naszego wpływu na otoczenie, ale także o działanie na rzecz jego odbudowy, co pozwoli nam sprostać wyzwaniom związanym z odpadami z tworzyw sztucznych, niedoborem wody czy utratą różnorodności biologicznej – powiedziała Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Procter & Gamble.

Na czym polegają konkretne działania koncernu?

Procter & Gamble i brytyjska spółka Viridor, lider w dziedzinie recyklingu i odzysku energii, zawarły pięcioletnią umowę partnerską, w ramach której przetwarzają i poddają recyklingowi polietylen wysokiej gęstości. Surowiec ten nadaje się do ponownego wykorzystania w butelkach płynu do prania Ariel. Dostarczane przez Viridor tworzywo pozyskiwana z recyklingu (rHDPE) pozwoli marce Ariel wywiązać się z ogłoszonych wcześniej zobowiązań, zgodnie z którymi do końca 2020 r. butelki jej produktów mają składać się nawet w 50% z surowców pochodzących z odzysku. Marka deklaruje również, że do 2022 r. wszystkie jej opakowania będzie można poddać recyklingowi oraz że ograniczy poziom zużycia tworzyw o 30% do 2025 r.

Kolejny projekt to wprowadzenie przez P&G na rynkach europejskich opakowania kosmetyków do włosów marki Pantene wyprodukowanego z odzyskanego tworzywa. Materiał pochodzi z procesu ponownego przetworzenia politereftalanu etylenu (PET), który przeprowadza się w obiegu zamkniętym, dzięki zaawansowanemu recyklingowi monomeru. Oznacza to, że PET może być wielokrotnie wykorzystywany, m.in. w opakowaniach produktów kosmetycznych. Za produkcję nowego tworzywa odpowiadać będzie Indorama Ventures.

Na tym nie koniec. Oto bowiem Lenor, Lenor Unstoppables i Fairy będą pierwszymi markami, które wprowadzą inteligentne opakowania HolyGrail do sprzedaży. Zastosują w nich cyfrowe znaki wodne umieszczone w opakowaniach. Technologia HolyGrail podnosi skuteczność procesu sortowania i przerobu surowców wtórnych w zakładach recyklingu odpadów. To wynik prac w ramach pionierskiego projektu HolyGrail, uruchomionego pod patronatem Fundacji Ellen MacArthur w 2016 r., w którym P&G odgrywa znaczącą rolę. Celem tego przedsięwzięcia jest rozwiązanie jednego z największych problemów w recyklingu tworzyw sztucznych - nieefektywnego sortowania odpadów.

Ponieważ cyfrowe znaki wodne są niewidoczne dla ludzkiego oka, ale wykrywalne za pomocą skanerów optycznych i smartfonów, na późniejszym etapie technologia ta może być również wykorzystana do angażowania i edukowania konsumentów. Aktualnie rozpoczyna się druga faza projektu - HolyGrail 2.0, w ramach której w 2021 r. ma powstać konsorcjum przy udziale ponad 115 partnerów, obejmujące cały łańcuch wartości.

Wyświetlono: 1798

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej