Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Opakowanie PlantBottle coraz popularniejsze

2013-06-10

Koncern The Coca - Cola Company jest coraz bardziej zadowolony z efektów wprowadzenia na rynek innowacyjnego opakowania PlantBottle, w którym sprzedawane są napoje tego amerykańskiego giganta.

PlantBottle to nazwa butelki, która na rynek opakowaniowy wprowadzona została w 2009 r. Wyróżnia się z uwagi na materiał, z którego powstaje. W 30% do jej wytworzenia wykorzystano materiał uzyskany z trzciny cukrowej i melasy (jest to produkt uboczny z produkcji cukru). Resztę budulca stanowi tworzywo PET, które jednak docelowo ma zostać zastąpione przez rPET. Butelka odznacza się 25% zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla w porównaniu do standardowej butelki PET.

Produkcja opakowań odbywa się w ramach partnerstwa z koncernem JBF Industries, który dostarcza materiał pochodzenia roślinnego używany do produkcji. JBF Industries zobowiązał się ponadto do budowy największego na świecie zakładu bioglikolu, czyli kluczowego składnika używanego w opakowaniach PlantBottle. Zlokalizowany w Brazylii obiekt miałby od 2014 r. produkować składnik z lokalnej trzciny cukrowej i odpadów przetwórczych tego surowca.

The Coca – Cola Company poinformowała właśnie, że aktualnie jej opakowanie sprzedawane jest w 25 krajach świata i rozlanych w nie zostało ponad 15 mld napojów. W 2012 r. opakowania PlantBottle stanowiły 8% wszystkich używanych przez koncern, ale docelowo w 2020 r. stanowić mają już 100%. Wtedy na rynku pojawić miałyby się już opakowania PlantBottle drugiej generacji.

- Kiedy jakaś firma zdobędzie nową technologię, robi wszystko, by tylko zatrzymać ją wyłącznie dla siebie. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, że jeśli zatrzymamy technologię PlantBottle dla siebie, to wtedy nie będziemy mogli w żaden sposób przekształcić przemysłu zgodnie z naszym pomysłem – przyznaje Scott Vitters, odpowiedzialny za wdrażanie projektu PlantBottle w The Coca – Cola Company.

Już w tej chwili do grona marek, które oprócz koncernu wykorzystują opakowanie należą m.in. Ford Motor, HJ Heinz, Nike oraz Procter & Gamble.


PETprzemysł opakowaniowybiotworzywaCoca - ColaJBF Industries

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie