2019-02-14 / Autor: Anna Jarosik
Globalny rynek opakowań kosmetycznych wart jest 14,25 mld dolarów i rozwija się w tempie 4,7% rocznie.
Istnieje stale rosnące zapotrzebowanie na opakowania kosmetyczne generowane przez decyzje zakupowe tzw. pokolenia milenialsów (ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku). Szczególnie mocne jest ono na tzw. rynkach wschodzących (m.in. Indie, Brazylia, Republika Południowej Afryki). Ogromne znaczenie na tym rynku ma segment produktów do pielęgnacji włosów i do pielęgnacji skóry. Także produkty o działaniu przeciwstarzeniowym, jak kremy do twarzy, pod oczy, na szyję i dekolt, a ponadto szampony i odżywki do włosów są kategoriami skutecznie napędzającymi rozwój na globalnym rynku opakowań kosmetycznych.
Rosnąca świadomość społeczna w odniesieniu do produktów o działaniu przeciwstarzeniowym, zwłaszcza wśród kobiet, jest jednym z głównych czynników zwiększających sprzedaż na globalnym rynku opakowań kosmetycznych. Co więcej coraz powszechniejsze przenikanie handlu elektronicznego (e-commerce) napędza globalną sprzedaż w branży kosmetycznej i co za tym idzie rozwój światowego rynku opakowań kosmetycznych.
Obecność milenialsów w mediach społecznościowych pomaga im w łatwiejszy i bardziej bezpośredni sposób odkrywać marki kosmetyczne obecne w różnych regionach świata. To z kolei napędza sprzedaż opakowań kosmetycznych. Przykładowo L'Oreal generuje blisko 25% swoich przychodów dzięki sprzedaży poprzez handel elektroniczny.
Rośnie też wykorzystanie kosmetyków kolorowych w placówkach handlowych, głównie salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Poprawa warunków ekonomicznych, w połączeniu z rosnącą presją otoczenia związaną z pięknem i urodą, na rynkach wschodzących, jest głównym czynnikiem wpływającym na zapotrzebowania na opakowania kosmetyczne. Dodatkowym wsparciem jest technologia druku opakowań. Zaawansowane i coraz popularniejsze technologie drukowania, tj. drukowanie na gorąco i fleksografia (fleksodruk) pomagają producentom kosmetyków oferować nowocześnie wyglądające i przyciągające wzrok opakowania dla swoich produktów.
Nowe osiągnięcia w dziedzinie materiałów i technologii drukarskich otworzyły nowe trendy w projektowaniu opakowań kosmetycznych. Producenci używają folii polipropylenowych do opakowań kosmetycznych klasy Premium, w których preferowany jest dwuosiowo zorientowany polipropylen (BOPP), jako materiał opakowaniowy do kosmetyków. Również technologia druku 3D jest nowym trendem przyjmowanym przez producentów opakowań kosmetycznych na całym świecie. Druk 3D nadaje estetyczny wygląd produktowi i jest powszechnie używany do pakowania kosmetyków, perfum i szamponów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...