Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nowy materiał DuPont dla przemysłu lotniczego

2013-10-15

Koncern DuPont przygotował rozwiązanie wykorzystywane w konstrukcji kadłubów samolotów. Opracowany przez firmę specjalny materiał służący do produkcji kompozytów charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, niewielką wagą i nadzwyczajną niepalnością.

Nowość DuPont to materiał Nomex XF. Włókno pomaga chronić aluminiowe kadłuby samolotów poprzez zapewnianie trwałej, a jednocześnie lekkiej bariery dla płomieni, która zapobiega przedostawaniu się ognia do kabiny samolotu. Zapobiega także rozprzestrzenianiu się płomieni w izolacji samolotu.

– Włókna Nomex są z powodzeniem wykorzystywane w przemyśle lotniczym od ponad 40 lat. Nomex XF to najnowsze rozwiązanie potwierdzające nasze zaangażowanie w ochronę samolotów oraz ich pasażerów. Materiał odpowiada na kluczowe potrzeby przemysłu – przyznaje Marc Doyle, prezes DuPont Protection Technologies.

Nomex XF znajdując zastosowanie w konstrukcji samolotów pasażerskich jest przeznaczony do użycia w systemach wymagających odporności na działanie płomienia nawet do 1100 st. C. Tworzy elastyczną, cienką i bardzo lekką barierę ogniową i może być używany w konstrukcjach akustycznych izolacji termicznych. Jego wytrzymałość na działanie ognia sięga dziesięciu minut od momentu narażenia na działanie płomieni. Jest to ponad dwukrotnie dłuższy czas niż wymagają tego odpowiednie regulacje.

Materiały kompozytowe o strukturze plastra miodu wykonane z włókien Nomex są stosowane do produkcji elementów składowych samolotów, takich jak płyty podłogowe, ściany wewnętrzne, schowki, krawędzie natarcia i spływu na skrzydłach, powierzchnie kontrolne, owiewki, wloty powierza do silników.


DuPontkompozyty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie