Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nowe wykorzystanie poliamidów w samochodach

2015-11-02

Koncern Volkswagen jako pierwszy wykorzystał tworzywa sztuczne do produkcji wzmocnienia pasa przedniego w swoich modelach Passat i Sharan. Dostawcą poliamidów był BASF.

Pierwszy na świecie pas przedni bez metalowego wzmocnienia stałsię faktem. Volkswagen zamontował wzmocnienia pasa przedniego wykonane z tworzywa sztucznego Ultramid. Dotychczas podobna koncepcja praktykowana byłą w 2013 r. w samochodach Golf VII,  przy czym tam sięgnięto po element hybrydowy polipropylen/stal.

Zastosowanie dostarczanego przez BASF poliamidu 6 umożliwiło znaczne zmniejszenie ciężaru pasa przedniego do obu modeli w porównaniu z wcześniejszymi. To zaś skraca czas montażu, a tym samym zmniejsza koszty produkcji.

Nowy Passat został uznany w 2015 r. za europejski „samochód roku” dzięki swojej innowacyjności pod względem m.in. bezpieczeństwa, designu oraz ogólnej jakości. Pas przedni w Passacie ważący ok. 2,6 kg to największy element z poliamidu montowany w pojeździe. Użyty do jego wykonania Ultramid B3WG8 jest wzmocniony włóknami szklanymi (40%) i oferuje doskonałe połączenie wytrzymałości i odporności na zmęczenie materiału. Oznacza to, że element z tworzywa sztucznego wykazuje właściwą sztywność dynamiczną w określonych miejscach i spełnia wymagania w zakresie akceleracji zderzeniowej oraz przenoszenia drgań całego przedniego modułu i układu chłodzenia.

Dzięki nowoczesnemu projektowi, proporcje Passata wydają się bardziej dynamiczne: niższe zawieszenie, większy rozstaw osi i większe koła to tylko kilka spośród nowych walorów. Poliamidowy pas przedni wpisuje się w te innowacje dzięki większej lekkości w porównaniu do poprzednich wersji i umożliwieniu optymalnego wykorzystania ograniczonej przestrzeni montażowej.


tworzywa sztuczneprzemysł motoryzacyjnyBASFpoliamid

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie