Wiadomości - Przemysł kosmetyczny z kraju

Nowe logo Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

01.09.2016

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego pochwalił się nowym znakiem graficznym. 

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego to organizacja reprezentująca interesy przedsiębiorców branży kosmetycznej. Skupia ponad 130 firm: producentów i dystrybutorów kosmetyków w całej Polsce, a także laboratoria, firmy doradcze, ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów, czyli dostawców opakowań i surowców.

W gronie firm tworzących organizację są zarówno duże, międzynarodowe korporacje, największe polskie firmy kosmetyczne, jak również małe przedsiębiorstwa. Związek ma ustawowo zagwarantowany udział w procesie stanowienia prawa.

Przykładowo kilka miesięcy temu Związek zaangażował się w obronę konserwantu PHMB (Poliaminopropylobiguanid oraz poliheksametylenobiguanid). Zagrożenie wykreślenia tego składnika z załącznika V do rozporządzenia kosmetycznego 1223/2009 wynika z klasyfikacji tej substancji jako CMR w regulacji CLP. Oznacza to automatyczny zakaz stosowania PHMB wynikający z prawa chemicznego. Jest to kolejny konserwant, który sektor może utracić, nie z racji potencjalnego zagrożenia dla zdrowia konsumenta, ale z powodów formalno-prawnych i konfliktu legislacji kosmetycznej z chemiczną. Jest to szczególnie ważne w obliczu kurczącego się portfolio dostępnych konserwantów z jakim branża boryka się od ponad roku. Związek wziął na siebie zadanie obrony tego konserwantu, który jest formalnie zakazany do stosowania od 1 stycznia 2015 r. z uwagi na klasyfikację CMR. Ponadto

PZPK współpracuje z instytucjami administracji polskiej i europejskiej. Jest członkiem Cosmetics Europe, europejskiej organizacji branżowej oraz Konfederacji Lewiatan.

Wyświetlono: 1014

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej