Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nieduża produkcja wystarcza do bycia liderem w branży

2018-12-13

Tylko 30,3 tys. produkowanych elementów oraz wykorzystanie surowca na poziomie zaledwie 5,5 tys. ton rocznie nie przeszkadza spółce Izoblok być europejskim liderem w swoim segmencie przetwórstwa tworzyw sztucznych.

W ocenie władz spółki Izoblok, branża motoryzacyjna przechodzi istotne przeobrażenie, a tworzywa sztuczne odgrywają coraz bardziej kluczową rolę w projektowaniu niskoemisyjnych lub bezemisyjnych samochodów przyszłości. W projektowaniu pojazdów zasadnicze znaczenie ma ich masa - im mniejsza, tym lepiej, gdyż pozwala to zredukować zużycie paliwa. Tworzywa sztuczne w samochodach to większa ochrona i bezpieczeństwo, ponieważ służą one m.in. jako materiał do produkcji pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych czy paneli ochronnych.

Izoblok jest europejskim liderem w produkcji elementów z polipropylenu spienionego (EPP) dla motoryzacji. Rocznie przetwarza 1,92 tys. ton w polskich zakładach oraz 3,52 tys. ton w zakładach niemieckich. jest to zatem produkcja niezwykle niszowa, ale i tak zyskująca coraz większe uznanie wśród producentów samochodów.

Jednocześnie zużycie tworzywa EPP w Europie sukcesywnie wzrasta. Zauważalne jest zainteresowanie produktami z EPP także z innych branż, m.in. meblarskiej. Udział EPP w ogólnej masie samochodu stale się podnosi, co kreuje dobrą koniunkturę na przyszłość. W szczególności w odniesieniu do samochodów produkowanych w Europie Środkowo - Wschodniej można wciąż zauważyć niski poziom „nasycenia” elementami z EPP.

Na rynku dostawców surowca, jakim jest polipropylen spieniony, występuje niewielka liczba dostawców. Grupa IZOBLOK zaopatruje się u koncernów BASF (umowa do końca 2019 r.), JSP oraz Hanwha (umowa do końca 2021 r.).

Największymi odbiorcami elementów z EPP produkowanych przez Izoblok są BMW - udział w przychodach Grupy sięga 13,9%. Inni odbiorcy to Volkswagen, Ford, Jaguar Land Rover. Wszystko są to zatem firmy posiadające ogromny potencjał finansowy, o zasięgu globalnym i silnej pozycji przetargowej. Dominującą pozycję na rynku posiadają tzw. klienci OEM (Original Equipment Manufacturer) dla których elementy z EPP są częścią składową ich produktów.

Produkty te przeznaczone są do wąskiej grupy klientów w branży motoryzacyjnej, takich jak producenci siedzeń, producenci dywanów i rozwiązań akustycznych, producenci elementów wnętrza samochodu, producenci elementów podnoszących bezpieczeństwo bierne w samochodach.


polipropylenIzoblok

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie