Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Męskie kosmetyki: rynek wart 780 mln zł

2015-10-15

Gfk Polonia opublikowała wyniki badania, z którego wynika, iż od sierpnia 2014 r. do lipca 2015 r. konsumenci przeznaczyli ponad 780 mln zł na zakupy produktów dla mężczyzn do pielęgnacji twarzy i ciała. To wzrost o 1% w stosunku do poprzedniego analogicznego okresu.

Analizowana w badaniu kategoria obejmuje siedem segmentów: żele pod prysznic i płyny do kąpieli, szampony i żele do ciała (2w1, 3w1), dezodoranty, mleczka i toniki do twarzy, kremy do rąk i ciała, szampony oraz produkty do golenia typu: pianki, żele, kremy, mydła.

Najbardziej dynamicznie rozwija się segment szamponów i żeli do ciała typu 2w1 lub 3w1, gdzie wzrost wartościowy osiągnął poziom 17% w porównaniu do okresu rok wcześniej. Spośród wszystkich badanych segmentów, nabywcy przeznaczyli prawie połowę swoich wydatków z koszyka kosmetyków męskich na dezodoranty męskie, jednakże to segment szamponów żelowych odnotował najwyższy udział wolumenowy w okresie od sierpnia 2014 r. do lipca 2015 r., równocześnie odnotowując największą dynamikę wzrostu wolumenu w badanym okresie (+23%). Cała kategoria kosmetyków dla mężczyzn wzrosła ilościowo o 5%.

Jak tłumaczą autorzy badania, dynamiczny wzrost całej kategorii kosmetyków męskich obserwowany jest w ostatnich trzech latach, choć aktualnie dynamika zarówno ilościowa, jak i wartościowa zakupów nieco spadła, choć w dalszym ciągu spodziewany jest trend wzrostowy.

W badanym okresie przeciętni nabywcy zaopatrywali się w kosmetyki dla mężczyzn średnio cztery razy w ciągu roku, ale wydali na nie o 4% mniej niż w okresie sierpień 2013 r. – lipiec 2014 r. Ich wydatki wyniosły łącznie 39,3 zł/kg. Wraz z obniżką średniej ceny następowały częstsze zakupy (+2%), szczególnie widoczne w segmentach szamponów i żeli do ciała oraz mleczek i toników do twarzy (+7%).

Podczas pojedynczej wizyty w sklepie koszyk klienta z kosmetykami męskimi wart był 11,5 zł (11,7 zł w roku wcześniejszym) i równał się 0,3 l/kg (wzrost wolumenu o 3%. Wydatki poniesione przez pojedynczego nabywcę na artykuły do pielęgnacji twarzy i ciała przeznaczone dla mężczyzn wzrosły o 1%, odzwierciedlając tym samym wzrost zakupionego wolumenu (+5%).

Jeśli chodzi o miejsca zakupów kosmetyków dla mężczyzn, to największe znaczenie pod względem udziałów w całej kategorii miały drogerie/perfumerie z udziałem wartościowym na poziomie 39% i wolumenowym 35% (wzrost wartości o 1,2% i wolumenu o 7,5%). W drugiej kolejności nabywcy dokonywali zakupów w hipermarketach i dyskontach, których udział wartościowy wyniósł kolejno 23% i 16%, zaś wolumenowy 22% i 23%.

W analizowanym okresie klienci hipermarketów wydawali o 6% mniej oraz kupowali o 5% mniej męskich produktów kosmetycznych.

Inaczej wygląda sytuacja dyskontów, które mogą się pochwalić najwyższym tempem wzrostu wartości (+18%) i wolumenu (+19%). Pozostałe kanały dystrybucyjne miały marginalne znaczenie, za wyjątkiem supermarketów, których udział wydatków i wolumenu nie przekroczył 12% w omawianej kategorii.

Warto podkreślić, iż kosmetyki dla mężczyzn kupują częściej kobiety (54%), w wieku 30-39 lat.


przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie