Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Marketing ukierunkowany na pokolenie Y w sektorze kosmetycznym

2018-09-23  / Autor: Lindsey Carnett, Marketing Maven

Jednym z nowych wyzwań, którym muszą dziś stawić czoła specjaliści od marketingu, jest skuteczne docieranie do ważnej grupy konsumentów określanych jako „milenialsi” („pokolenie Y”).

Konsumenci z pokolenia Y dysponują ogromną siłą nabywczą i stawiają na lojalność wobec zaangażowanych marek wytwarzających wysokiej jakości produkty.

Rozwiązania dopasowane do stylu życia

Milenialsi wyróżniają się podejściem prospołecznym, wykorzystując technologię do nawiązywania relacji z innymi ludźmi. Cenią sobie możliwość wyboru oraz produkty, które dobrze pasują do intensywnego trybu życia i ułatwiają go. Dla producentów artykułów pielęgnacyjnych kluczowe znaczenie ma dotarcie z przekazem marketingowym dotyczącym składników i produktów do konsumentów na początkowym etapie kształtowania się ich podejścia do życia opartego na koncepcji „wellbeing”. Przedstawiciele pokolenia Y mają nastawienie prozdrowotne, a podejmowane przez nich w tym zakresie działania mają przynosić szybkie efekty – „tu i teraz”. W dziedzinie wellness mają podejście eklektyczne, wybierając produkty dopasowane do stylu życia, a jednocześnie takie, o których mogą też informować swoich internetowych znajomych.

Według dostępnych szacunków do 2024 roku globalny rynek produktów do pielęgnacji skóry będzie wart 180 mld dol. Ponieważ konsumenci zaczynają używać preparatów pielęgnacyjnych w młodszym wieku, aby opóźnić pojawianie się oznak starzenia, milenialsi stają się kluczową grupą docelową dla marek i producentów z tej branży. Przemysł kosmetyczny wynosi również korzyści z rosnącego popytu na produkty naturalne i organiczne – aż 57% kobiet przywiązuje wagę do kupowania całkowicie naturalnych produktów do pielęgnacji skóry. Marki kosmetyczne wykorzystują ten trend, oferując innowacyjne produkty oraz stosując składniki lokalne lub przyjazne dla środowiska, które mają w sobie potencjał przyciągania klientów i utrzymywania ich lojalności przez długi czas.

Produkty wellness na co dzień

Żyjemy w świecie, w którym świadomi konsumenci uważnie analizują etykiety produktów. Specjaliści od marketingu wiedzą, że dla milenialsów zachętą do zakupu produktów i składników jest możliwość szybkiej oceny składu danego produktu oraz jasne i proste objaśnienie korzyści zdrowotnych, jakie można dzięki niemu uzyskać. Wśród korzyści, jakich oczekuje omawiana grupa konsumentów od produktów do pielęgnacji skóry, wymienić można eliminowanie trądziku, nawilżenie skóry, złuszczanie oraz ochronę przed promieniowaniem UV. Milenialsi oczekują ponadto długotrwałego działania i chętnie wypróbowują produkty o walorach zgodnych z koncepcją wellness. W grupie konsumentów z pokolenia Y popularne są między innymi takie składniki, jak witamina C, substancje pozyskiwane z owoców, płatki owsiane i miód.

 

Duże możliwości mediów społecznościowych

Na skoncentrowanych na zdrowiu i urodzie milenialsów można oddziaływać marketingowo przy wykorzystaniu możliwości kanałów cyfrowych, m.in. mediów społecznościowych. Coraz większy wpływ na młodszych konsumentów, którzy stale korzystają ze smartfonów, mają zdjęcia typu selfie, a także stylizowane fotografie produktów i zabiegów pielęgnacyjnych oraz olśniewającego stylu życia blogerów piszących o zdrowiu. Ciągły nacisk na zdrowie i odpowiedni wizerunek oddziałuje na milenialsów bezpośrednio „u źródła”, zachęcając ich do czerpania informacji o pielęgnacji skóry z mediów społecznościowych i platform cyfrowych. Aby odnieść sukces, marki kosmetyczne oraz specjaliści od marketingu muszą nawiązywać autentyczną relację z klientami oraz wykorzystywać kanały marketingu cyfrowego, żeby wyróżniać się na tle konkurencji.

Praktyki rynkowe

Jakie praktyki mogą wdrażać producenci wyrobów pielęgnacyjnych, aby skutecznie sprzedawać swoją ofertę konsumentom z grupy milenialsów – w obliczu silnej konkurencji na rynku oraz wysokiego poziomu świadomości konsumentów?

  • Dopasowanie do bieżącej rzeczywistości: marki kosmetyczne i pielęgnacyjne muszą docierać do milenialsów w sposób bezpośredni. Najbardziej popularnymi platformami społecznościowymi wśród przedstawicieli pokolenia Y są Snapchat i Instagram. Kluczowe znaczenie mają więc kreatywne kampanie, które przyciągają uwagę i zachęcają do szerokiego udostępniania. Aby wykorzystać siłę nabywczą tej grupy konsumentów, marki muszą poznać cyfrowe przyzwyczajenia grupy docelowej oraz dostępne techniki marketingowe. Kanał wideo jest skutecznym sposobem edukowania milenialsów w zakresie formulacji produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych, aby mogli poszukiwać danego składnika według konkretnej nazwy.
  • Informowanie o zaspokajaniu potrzeb: klienci z grupy milenialsów nie chcą, aby po prostu sprzedawać im kolejne produkty. Badania wykazały, że zaledwie 1% milenialsów byłoby skłonne zaufać marce produktowej na podstawie przekonującej reklamy. Skuteczniejszym i bardziej autentycznym narzędziem komunikacji marketingowej w tej grupie jest tzw. „storytelling”, czyli opowiadanie historii. Producenci mogą korzystać z tego narzędzia, aby informować konsumentów, w jaki sposób konkretny preparat zaspokaja określoną potrzebę. Dużą siłę oddziaływania wśród milenialsów mają treści generowane przez samych użytkowników. Strategia ta może być szczególnie skuteczna w przypadku marek niszowych, ponieważ daje możliwość pokazywania, że dany produkt spełnia konkretne potrzeby pokolenia Y.

CAŁY ARTYKUŁ ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 2/2018 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.



przemysł kosmetycznywellnesspokolenie Y

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie