Artykuły - Transport i logistyka

Logistyka sukcesu

19.05.2020
Autor: Dominik Wójcicki
Logistyka sukcesu

Przed wybuchem pandemii polska branża transportowo-logistyczna nie narzekała na brak pracy i z optymizmem patrzyła w przyszłość*.

Biznesowe powody do zadowolenia

– Sytuacja w naszej branży jest stabilna, szczególnie dla operatorów transportowych o ugruntowanej pozycji rynkowej, którzy są w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów oraz pojawiającym się konkretnym wyzwaniom związanym z nowymi wymogami prawnymi, ochroną środowiska czy zauważalnymi w całej Europie brakami kadrowymi. Oczywiście wiele zależy też od sytuacji makro, bezpośrednio determinującej zamówienia w logistyce. Niemniej nie spodziewamy się nagłego załamania i recesji, a oczekujemy raczej korzystnych warunków działania dla Grupy Trans Polonia. W 2020 r. naszą ambicją jest utrzymanie solidnego, organicznego wzrostu skali działalności i przychodów ze sprzedaży, obserwowanego w minionych okresach – mówi Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia Group.

Firma jest wiodącym krajowym operatorem, oferującym przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Chociaż jeszcze nie opublikowała wyników finansowych za cały 2019 r., to jednak wiadomo, że zamknęła go na znacznym plusie. Przez pierwsze trzy kwartały minionego roku uzyskała przychody w kwocie 195,8 mln zł, co było wzrostem o 9,5% względem analogicznego okresu roku wcześniejszego. Zysk netto za dziewięć miesięcy wyniósł 8,7 mln zł, w porównaniu do 3,6 mln zł rok wcześniej.

Sam tylko trzeci kwartał poprzedniego roku, będący tradycyjnie najlepszym czasem w branży cysternowych przewozów drogowych, okazał się dla TPG najbardziej udanym trzecim kwartałem w całej jej dotychczasowej historii. Sprzyjały temu takie czynniki, jak korzystna sytuacja gospodarcza w

Polsce i na rynkach europejskich, jak również rosnąca pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa. Nic więc dziwnego, że w 2020 r. TPG nie brakuje powodów do zadowolenia.

– Wskaźniki makroekonomiczne oraz publikowane prognozy analityków wskazują, iż w 2020 r. nie można wykluczyć nieco niższego tempa rozwoju gospodarczego europejskiej gospodarki w porównaniu do ostatnich lat. Jednakże w bliskim nam sektorze przewozów płynnej chemii zakładamy stabilizację rynkową z tendencją wzrostową, zwłaszcza dla takich podmiotów, jak Grupa Trans Polonia. Elastyczność, wysoka jakość usług, stabilna baza klientów, jak też duża przestrzeń do nawiązania relacji z czołowymi koncernami petrochemicznymi to czynniki stanowiące o przewadze konkurencyjnej naszej firmy – przekonuje Dariusz Cegielski, prezes Trans Polonia Group.

W podobnym tonie wypowiada się Grzegorz Lichocik, prezes Dachser Polska. Ta wywodząca się z Niemiec firma oferuje logistykę transportu, magazynowania oraz spersonalizowanych usług w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics. Jej ofertę dopełniają kompleksowe usługi w zakresie logistyki kontraktowej oraz rozwiązania branżowe, m.in. dla przemysłu chemicznego.

Prezes Dachser Polska zwraca uwagę na fakt, iż kondycja w branży transportowo-logistycznej jest mocno powiązana z sytuacją na innych rynkach. W efekcie zatem to koniunktura w otoczeniu ma mieć decydujący wpływ na rozwój transportu i logistyki w 2020 r. W ocenie naszego rozmówcy, na pewno nie zabraknie wyzwań, takich jak np. wpływ Brexitu na europejską gospodarkę czy nowe przepisy dotyczące unijnego transportu.

Wyświetlono: 1773

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej