Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lanxess: Nowy poliamid 66 do przewodów komory silnika

2010-08-10

Technologie wtrysku gazowego i wodnego to typowe technologie wykorzystywane w procesach produkcji przewodów stosowanych w komorach silników samochodowych. Najnowszym wkładem firmy Lanxess w rozwój tego segmentu jest tworzywo sztuczne Durethan TP 424-009 (które w przyszłości będzie się nazywać Durethan AKV HR DUS 30 G 023).

Zoptymalizowany poliamid 66 jest idealnym rozwiązaniem dla tych części silnika, które posiadają puste przestrzenie o dużych przekrojach przewodów i skomplikowanej geometrii, a także zawierają liczne rozgałęzienia, elementy ustawione pod dużym kątem i spłaszczone przekroje.
- Zoptymalizowaliśmy jego właściwości reologiczne i zacho¬wanie podczas zastygania – udało się tym samym zagwarantować, że na zewnętrznej powierzchni wytwarzanych elementów nie powstaną żadne drobne zmarszczki czy bruzdy. W najgorszym przypadku takie niedoskonałości mogą być nawet przyczyną przecieków – wyjaśnia Günter Margrad, specjalista ds. rozwoju produktu (Lanxess). Potencjalne zastosowania obejmują części takie, jak prowadnica bagnetu olejowego, przewody płynu chłodzącego oraz przewody paliwowe i kolektory.
Materiał stabilizowany hydrolitycznie zawiera w 30% swojej masy specjalne wzmocnienia z włókna szklanego i wyjątkowe dodatki dostosowane do potrzeb procesu technologicznego wtrysków gazowych i wodnych. Gwarantuje to większą gładkość wewnętrznej powierzchni produkowanych części w przypadku porównywalnych części z poliamidu 66 ze standardowymi wzmocnieniami z włókien szklanych i innych dodatków. Nowe materiały termoplastyczne wykazują doskonałe właściwości wypornościowe zarówno względem wody (WIT), jak i gazu (GIT). Łatwość recyklingu stanowi kolejną zaletę poliamidu 66. W procesie produkcji nadmiar materiału może zostać zmielony i ponownie przetworzony – albo przez dodanie z powrotem do materiału pierwotnego, albo wykorzystany w procesie produkcji innych części. Nie wpływa to znacząco na jego właściwości mechaniczne.


Lanxessprzemysł motoryzacyjnypoliamidy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie