Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lanxess: nowe poliamidy dla motoryzacji

2017-09-20

Koncern Lanxess wprowadza na rynek przetwórstwa tworzyw sztucznych nowe poliamidy stabilizowane w wysokiej temperaturze, tworzywa termoplastyczne o zmniejszonej palności do pojazdów elektrycznych, a także nowe poliamidy do kanałów wentylacyjnych formowanych rozdmuchowo.

Firma opracowała nowy system stabilizacji cieplnej XTS2 (Xtreme Temperature Stabilization), który podnosi odporność niektórych poliamidów z serii Durethan na stałą temperaturę roboczą przekraczającą 230 st. C. Pierwszym przedstawicielem nowej linii produktowej jest wzmocniony włóknem szklanym poliamid 66 Durethan AKV35XTS2. Jest to odpowiedź firmy na rosnący trend zwiększania wydajności silników spalinowych, wymagający od znajdujących się pod maską komponentów z tworzyw sztucznych odporności na większe obciążenia termiczne. Nowe poliamidy stanowią alternatywę dla drogich, stabilizowanych przez obróbkę termiczną specjalistycznych tworzyw termoplastycznych, takich jak poliamidy aromatyczne i półaromatyczne oraz polisiarczek fenylenu. Możliwe zastosowania obejmują moduły dopływu powietrza ze zintegrowaną chłodnicą międzystopniową lub przewody wentylacyjne sąsiadujące z turbosprężarką.

Innym kluczowym obszarem niedawnych prac Lanxessa były poliamidy i poliestry o zmniejszonej palności, szczególnie nadające się do zastosowania w pojazdach elektrycznych i autonomicznych. Przykładem takiego tworzywa jest Pocan AF4130, mieszanka PBT (politereftalanu butylenu) i ASA (kopolimer akrylonitrylu, styrenu i akrylanów).

- Materiał ten jest odpowiedni w szczególności do precyzyjnych komponentów układów akumulatorowych pojazdów ze względu na niską podatność na odkształcenia, niewielką kurczliwość i bardzo niską palność. Został zakwalifikowany do klasy 5VA (1,5 mm) w badaniu palności metodą UL 94. Charakteryzuje się również bardzo dobrą odpornością chemiczną, np. na elektrolity szeroko stosowane w akumulatorach litowo-jonowych (DIN EN 22088-3) - wyjaśnia Jan Bender, dyrektor ds. marketingu na region EMEA w jednostce HPM (High Performance Materials) koncernu Lanxess.

Inną nowością oferowaną przez niemieckiego producenta tworzyw sztucznych są formowane rozdmuchowo poliamidy do silników o wymuszonym doładowaniu.

- Trend produkcji silników turbodoładowanych doprowadził do zaostrzenia wymogów odporności cieplnej dla przewodów wentylacyjnych w komorze silnika wykonanych z tworzywa sztucznego, takich jak przewody powietrzne turbosprężarki. Stąd opracowanie nowych poliamidów Durethan AKV320ZH2.0 i Durethan BKV320ZH2.0. Zaprojektowano je głównie do trójwymiarowego próżniowego formowania rozdmuchowego, np. przewodów wentylacyjnych. Obie mieszanki zostały zoptymalizowane pod kątem dużej skali produkcji i charakteryzują się szerokim oknem przetwórczym, zapewniając komponenty o doskonałej powierzchni. Pracujemy również nad wprowadzeniem naszej technologii XTS2 do produktów formowanych rozdmuchowo – kończy Jan Bender.


tworzywa sztuczneLanxesspoliamidy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie