2020-11-24
Koncern Lanxess w trzecim kwartale tego roku uzyskał przychody ze sprzedaży w kwocie 1,461 mld euro, co oznacza spadek o 14,3% względem minionego roku. Zysk netto spadł o 68,4%: z 79 mln euro do 25 mln euro.
Kryzys koronawirusowy wciąż wpływa na wyniki biznesowe koncernu. Poza pandemią oddziaływał na nie również poważny przestój remontowy w Belgii oraz spadek cen sprzedaży i niekorzystne wahania kursowe (w szczególności dolara amerykańskiego).
– Szczęśliwie w wielu jednostkach dostrzegamy oznaki poprawy sytuacji. Popyt w kluczowych branżach, w tym w sektorze motoryzacyjnym, ponownie wzrósł w porównaniu z drugim kwartałem. Pozytywne sygnały docierają do nas zwłaszcza z Chin i Stanów Zjednoczonych – podkreśla Matthias Zachert, prezes koncernu Lanxess.
Popyt w segmencie Advanced Intermediates ustabilizował się w obu jednostkach biznesowych w porównaniu z drugim kwartałem. W efekcie wielkość sprzedaży niemal osiągnęła poziom z roku poprzedniego. Biorąc jednak pod uwagę niższe ceny i niekorzystne wahania kursowe, sprzedaż i zyski były słabsze w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż spadła o 14,4% – z 549 mln do 470 mln euro.
Pandemia wywarła niekorzystny wpływ na segment Specialty Additives. Wielkość sprzedaży znacznie się zmniejszyła – szczególnie z powodu niższego popytu ze strony przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. Negatywny wpływ miały również niższe ceny sprzedaży i niekorzystne wahania kursowe. W efekcie przychody zmalały o 18,5%: z 503 mln euro do 410 mln euro.
Segment Consumer Protection pozostaje mocnym filarem Grupy dzięki świetnym wynikom w zakresie produktów agrochemicznych i dużemu zapotrzebowaniu na środki dezynfekujące. Pozytywny wpływ na portfolio miało ponadto przejęcie brazylijskiego producenta biocydów IPEL – pozwoliło to skompensować niekorzystne wahania kursowe. W efekcie sprzedaż utrzymała się na stabilnym poziomie 278 mln euro.
Na segment Engineering Materials wpływ miał słaby popyt w przemyśle motoryzacyjnym, szczególnie w Europie, choć uległ on poprawie w porównaniu do poprzedniego kwartału. Sprzedaż wyniosła 285 mln euro i była o 19,3% niższa w porównaniu do poziomu 353 mln euro w roku ubiegłym.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...