Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lanxess koncentruje się na sektorze pojazdów elektrycznych

2019-04-08

Wielki potencjał dla zastosowania poliamidów i politereftalanu butylenu w dziedzinie układów napędowych samochodów elektrycznych.

Koncern Lanxess dostrzega ogromny potencjał swoich materiałów do zastosowań technicznych sprzedawanych pod marką Durethan (poliamidy) i Pocan (politereftalan butylenu) w rozwoju rynku nowej mobilności. Z tego względu jednostka biznesowa High Performance Materials utworzyła zespół e-Powertrain, który zajmuje się potrzebami globalnego przemysłu motoryzacyjnego i wspiera partnerów zewnętrznych w trakcie całego łańcucha rozwoju części do samochodów elektrycznych i powiązanej infrastruktury. Wsparcie obejmuje materiały dostosowane do specyficznych wymagań klienta i zastosowań, a także usługi z zakresu procesu przetwórczego i inżynierii w obszarze projektowania części. Usługi te obejmują wspomagane komputerowo symulacje inżynierskie, analizy przepływu tworzywa w formie oraz testy gotowych produktów.

– Koordynujemy wymianę wiedzy między naszymi centrami rozwoju zastosowań i obróbki, które prowadzimy we wszystkich głównych regionach ekonomicznych na świecie. Celem tych działań jest zapewnienie naszym międzynarodowym partnerom możliwie najlepszych produktów i usług na poziomie lokalnym. Jesteśmy również odpowiedzialni za projekty zbliżające się do fazy produkcyjnej oraz zaawansowane projekty rozwojowe – wyjaśnia Julian Haspel, który stoi na czele zespołu.

Do 2035 roku aż 90% wszystkich pojazdów będzie napędzanych silnikami elektrycznymi

Lanxess oczekuje, że w 2035 roku wyprodukowane zostanie ponad 120 mln samochodów. Według badań przeprowadzonych przez koncern, ok. 90% z tych pojazdów będzie pojazdami elektrycznymi, tj. wyposażonymi w napęd elektryczny wspomagający (mild hybrid), napęd hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego (plug-in hybrid) oraz napęd w pełni elektryczny. Jednak ok. 80% nowo zarejestrowanych pojazdów nadal będzie wyposażona w silniki spalinowe.

– Oczekujemy, że wzrost udziału pojazdów elektrycznych i zwrot w kierunku pojazdów bezzałogowych pociągną za sobą istotny wzrost zapotrzebowania na poliamidy, poliestry takie jak politereftalan butylenu oraz termoplastyczne materiały kompozytowe wzmacniane włóknami ciągłymi – skomentował możliwy obraz przyszłości Julian Haspel.

Główne właściwości tworzyw sztucznych wykorzystywanych w takich częściach, jak napędy elektryczne obejmują niską palność, dobre przewodnictwo cieplne oraz – coraz częściej – ekranowanie elektromagnetyczne. Oprócz wysokiej wytrzymałości, sztywności i twardości nadal potrzebne będą dobre właściwości elektryczne, takie jak wysoka odporność na prądy pełzające. Ponadto przewodzące komponenty nie mogą być podatne na korozję elektryczną. Same w sobie te właściwości nie stanowią nowych wymagań dla tworzyw konstrukcyjnych w elektrotechnice i elektronice. Aby sprostać nowym wymogom z zakresu mobilności, czasami te sprzeczne ze sobą wymogi muszą jednak zostać spełnione jednocześnie.

– Dzięki naszej wieloletniej współpracy z firmami z branży elektrycznej, elektronicznej i motoryzacyjnej już teraz dysponujemy materiałami, które spełniają najważniejsze standardy globalne i odnoszące się do sektora elektrycznego i elektronicznego, a także są stosowane w pojazdach. Profile wymagań dla wielu zastosowań w pojazdach elektrycznych są albo w trakcie opracowywania, albo różnią się w zależności od krajów, producentów pojazdów i dostawców. Współpracujemy z naszymi partnerami z branży motoryzacyjnej oraz elektrycznej i elektronicznej w ramach projektów, które wpływają na definiowanie nowych standardów, i wykorzystujemy w tym celu nasze doświadczenie w obu sektorach. Nasi klienci korzystają na tym – podkreślił Julian Haspel.


tworzywa sztuczneLanxesspoliamidymotoryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie