Nowości - Tworzywa sztuczne ze świata

Lanxess koncentruje się na sektorze pojazdów elektrycznych

08.04.2019
Lanxess koncentruje się na sektorze pojazdów elektrycznych

Wielki potencjał dla zastosowania poliamidów i politereftalanu butylenu w dziedzinie układów napędowych samochodów elektrycznych.

Koncern Lanxess dostrzega ogromny potencjał swoich materiałów do zastosowań technicznych sprzedawanych pod marką Durethan (poliamidy) i Pocan (politereftalan butylenu) w rozwoju rynku nowej mobilności. Z tego względu jednostka biznesowa High Performance Materials utworzyła zespół e-Powertrain, który zajmuje się potrzebami globalnego przemysłu motoryzacyjnego i wspiera partnerów zewnętrznych w trakcie całego łańcucha rozwoju części do samochodów elektrycznych i powiązanej infrastruktury. Wsparcie obejmuje materiały dostosowane do specyficznych wymagań klienta i zastosowań, a także usługi z zakresu procesu przetwórczego i inżynierii w obszarze projektowania części. Usługi te obejmują wspomagane komputerowo symulacje inżynierskie, analizy przepływu tworzywa w formie oraz testy gotowych produktów.

– Koordynujemy wymianę wiedzy między naszymi centrami rozwoju zastosowań i obróbki, które prowadzimy we wszystkich głównych regionach ekonomicznych na świecie. Celem tych działań jest zapewnienie naszym międzynarodowym partnerom możliwie najlepszych produktów i usług na poziomie lokalnym. Jesteśmy również odpowiedzialni za projekty zbliżające się do fazy produkcyjnej oraz zaawansowane projekty rozwojowe – wyjaśnia Julian Haspel, który stoi na czele zespołu.

Do 2035 roku aż 90% wszystkich pojazdów będzie napędzanych silnikami elektrycznymi

Lanxess oczekuje, że w 2035 roku wyprodukowane zostanie ponad 120 mln samochodów. Według badań przeprowadzonych przez koncern, ok. 90% z tych pojazdów będzie pojazdami elektrycznymi, tj. wyposażonymi w napęd elektryczny wspomagający (mild hybrid), napęd hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka elektrycznego (plug-in hybrid) oraz napęd w pełni elektryczny. Jednak ok. 80% nowo zarejestrowanych pojazdów nadal będzie wyposażona w silniki spalinowe.

– Oczekujemy, że wzrost udziału pojazdów elektrycznych i zwrot w kierunku pojazdów bezzałogowych pociągną za sobą istotny wzrost zapotrzebowania na poliamidy, poliestry takie jak politereftalan butylenu oraz termoplastyczne materiały kompozytowe wzmacniane włóknami ciągłymi – skomentował możliwy obraz przyszłości Julian Haspel.

Główne właściwości tworzyw sztucznych wykorzystywanych w takich częściach, jak napędy elektryczne obejmują niską palność, dobre przewodnictwo cieplne oraz – coraz częściej – ekranowanie elektromagnetyczne. Oprócz wysokiej wytrzymałości, sztywności i twardości nadal potrzebne będą dobre właściwości elektryczne, takie jak wysoka odporność na prądy pełzające. Ponadto przewodzące komponenty nie mogą być podatne na korozję elektryczną. Same w sobie te właściwości nie stanowią nowych wymagań dla tworzyw konstrukcyjnych w elektrotechnice i elektronice. Aby sprostać nowym wymogom z zakresu mobilności, czasami te sprzeczne ze sobą wymogi muszą jednak zostać spełnione jednocześnie.

– Dzięki naszej wieloletniej współpracy z firmami z branży elektrycznej, elektronicznej i motoryzacyjnej już teraz dysponujemy materiałami, które spełniają najważniejsze standardy globalne i odnoszące się do sektora elektrycznego i elektronicznego, a także są stosowane w pojazdach. Profile wymagań dla wielu zastosowań w pojazdach elektrycznych są albo w trakcie opracowywania, albo różnią się w zależności od krajów, producentów pojazdów i dostawców. Współpracujemy z naszymi partnerami z branży motoryzacyjnej oraz elektrycznej i elektronicznej w ramach projektów, które wpływają na definiowanie nowych standardów, i wykorzystujemy w tym celu nasze doświadczenie w obu sektorach. Nasi klienci korzystają na tym – podkreślił Julian Haspel.

Wyświetlono: 816

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej