Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Krakchemia: spadek zysku w 2013 r.

2014-03-14

Krakchemia, jeden z liderów polskiego rynku dystrybucji tworzyw sztucznych, zanotowała w 2013 r. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku wcześniejszego o 8,85%, jednak zysk w stosunku do 2012 r. był o 10,7% niższy.

Działalność dystrybucyjna firmy prowadzona była w ubiegłym roku w obszarze granulatów tworzyw sztucznych (odpowiadały one za ponad 90% zrealizowanych przychodów), folii opakowaniowych oraz odczynników i surowców chemicznych. Krakchemia zaopatrzyła w tworzywa sztuczne ok. 1,1 tys. odbiorców z całej Polski. Łącznie wszystkie sprzedawane przez nią produkty trafiły do ponad 1,9 tys. odbiorców. Paleta oferowanych wyrobów pochodziła od ok. 200 dostawców krajowych i zagranicznych, z czego w obszarze tworzyw sztucznych kluczowym był Basell Orlen Polyolefins, którego Krakchemia jest autoryzowanym dystrybutorem. Wszystkie wymienione czynniki przyniosły ostatecznie efekt w postaci osiągnięcia przychodów ze sprzedaży w wysokości 583,09 mln zł (rok wcześniej było to 535,66 mln) i zysku w wysokości 9 mln (rok wcześniej było to 10,23 mln zł).

- Rok 2013 był dla spółki rokiem trudnym. Niekorzystne trendy cenowe na rynku granulatów tworzyw sztucznych wpływały niekorzystnie nie tylko na działalność dystrybucyjną granulatów tworzyw sztucznych, ale również na działalność dystrybucyjną folii opakowaniowych. Pomimo spowolnienia tempa przyrostów sprzedaży i marży, spółka utrzymała miano największego dystrybutora granulatów tworzyw sztucznych oraz znaczącego gracza na rynku folii opakowaniowych. Od 2010 r. konsekwentnie realizuje swoje założenia strategiczne związane ze wzrostem sprzedaży i podnoszeniem wskaźnika rentowności netto – przyznaje Andrzej Zdebski, prezes Krakchemii.

Kreśląc perspektywy na przyszłość, władze firmy utrzymują, iż znacznie niższe zużycie w Polsce tworzyw sztucznych oraz materiałów opakowaniowych niż ma to miejsce w krajach rozwiniętych UE, w naturalny sposób przyczynia się do wzrostu rynku dystrybucyjnego tworzyw oraz folii opakowaniowych. Polski rynek konsumpcyjny tworzyw sztucznych w dalszym ciągu zapewniać ma dobre warunki do rozwoju przetwórstwa polimerów, a do kraju trafiają wciąż nowe i wydajniejsze technologie przetwarzania granulatów. To zaś kreuje pozytywne tendencje dla dalszego rozwoju branży dystrybucyjnej. Jednakże w ocenie perspektyw rozwojowych należy – w ocenie przedstawicieli Krakchemii - brać także pod uwagę obecną i prognozowaną na 2014 r. sytuację gospodarczą w kraju oraz jej bezpośredni wpływ na rynek dystrybucyjny. 


tworzywa sztucznedystrybucjafolieKrakchemiawyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie