Nowości - Tworzywa sztuczne ze świata

Kolorystyczna oferta Clarianta na 2015 r.

23.07.2014

Koncern Clariant, będący producentem koncentratów barwiących do tworzyw sztucznych, określił kolorystyczne trendy na przyszły rok.

– Kolor jest tym elementem, który ma naturalną moc tłumaczenia i przekraczania różnic politycznych, społecznych, kulturowych i cywilizacyjnych. Jest narzędziem, za sprawą którego komunikujemy emocje i opowiadamy historie tak zwięźle, jak to możliwe. Jeszcze bardziej jest to widoczne w świecie tworzyw sztucznych, gdzie kolor jest czynnikiem kierującym marketingowymi działaniami i jednocześnie sprawcą decyzji zakupowych podejmowanych przez konsumentów – tłumaczy Judith van Vliet, projektant Colorworks Europe / IMEA i dyrektor kreatywny ColorForward, czyli projektu Clarianta poświęconemu prognozowaniu trendów kolorystycznych.

W myśl tej filozofii wyłożonej w przewodniku po kolorach ColorForward 2015, w przyszłym roku projektantów i menadżerów marek w największej mierze inspirować będą świeże palety kolorystyczne. Jednocześnie harmonijne barwy odzwierciedlą cztery unikalne trendy społeczne, które powinny mieć największe globalne znaczenie. Trendom tym Clariant nadał nawet odpowiednie nazwy. To „Tune In Space Out”, „Live2Live”, „Redefining Eden” oraz “Raw”.

Pierwszy z tematów („Tune In Space Out”), oznaczających ludzkie postawy, polegać ma na próbie walki z trudami dnia codziennego i uzależnieniem od cyfrowych technologii, za sprawą których ludzie coraz mniej komunikują się ze sobą twarzą w twarz, a coraz więcej czasu spędzają przed ekranem telewizora i monitorem komputera. Clariant zachęca, by porzucić świat, w którym nuda jest atrakcyjna, a milczenie luksusem i próbować zaobserwować otaczenie. Wyrazicielem tego są odcienie pomarańczy i czerwieni, głęboka czerń, zielenie i błękity oraz uspokajająca szarość.

Drugi z wyszczególnionych przez firmę trendów obrazuje zmianę w podejściu młodego pokolenia do obowiązków zawodowych. Starsza generacja czerpała z pracy zadowolenie, wchodzące zaś w okres aktywności zawodowej pokolenie Y zadowolenie czerpać chce wyłącznie z życia i tym samym chce „żyć, aby żyć” („Live to Live”). Stabilna praca przez dłuższy czas nie jest dla niego istotna. Kolory przygotowywane z myślą o takich ludziach cechować powinna zabawa i witalność, m.in. optymistyczny błękit, barwa szaro – zielona oraz ciepła czerwień.

Przez trend „Redefinig Eden” Clariant rozumie z kolei ciągłe poszukiwanie własnej tożsamości i pokazywanie, że każdy człowiek jest inny, a przypisywanie mu etykiet i wdrażanie w schematy, w ramach których ma funkcjonować odchodzą w przeszłość. Taką postawę oznaczać mają kolory w postaci miękkiego błękitu, delikatnego różu, neutralnego beżu i szarości oraz dopełniającego ich fioletu.

„Raw" charakteryzowany jest przez chęć powrotu do stanu pierwotnego, co ma być odpowiedzią na świat coraz bardziej zdeterminowany przez sztuczne technologie, eksploatację zasobów naturalnych, przetworzoną żywność. Coraz więcej osób stara się być częścią natury, lecz wcale nie w łagodnym tego słowa znaczeniu, ale w przekonaniu, że przetrwają tylko najsilniejsi. Obserwuje się zatem kontrolowany wzrost uwalnianej złości. Konsekwencją tego jest zwiększenie popytu na tzw. skrajne produkty konsumenckie, po raz pierwszy zaobserwowane w sektorze napojowym (np. napoje energetyczne). Dla tego rodzaju wyrobów Clariant oferuje m.in. kolory czerwonokrwiste i jasne niebieskie, a także zielenie w pierwotnej postaci i brązy odwołujące się do błota.

Wyświetlono: 1158

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej