Wiadomości - Transport i logistyka - Z kraju

Kluczowa inwestycja w spółce Orlen Oil

22.11.2019

Spółka Orlen Oil, największy polski producent i eksporter środków smarnych, otworzyła nowy magazyn centralny w Trzebini. Inwestycja znacząco poprawi efektywność logistyki oraz zredukuje koszty operacyjne przedsiębiorstwa.

- Konsekwentnie budujemy wartości spółek wchodzących w skład naszej grupy kapitałowej, w tym Orlen Oil. To dla nas bardzo ważna spółka, która w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco poprawiała wyniki finansowe. Już dziś jej produkty dostępne są w blisko 50 krajach świata, a tylko w tym roku udało nam się podwoić sprzedaż olejów prowadzoną przez naszą zagraniczną sieć stacji paliw. Inwestycje we własną logistykę to nie tylko dalsze umacnianie pozycji konkurencyjnej firmy, ale też wymierne korzyści dla regionu w postaci nowych miejsc pracy i lokalnych podatków – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Nowy magazyn centralny Orlen Oil, o powierzchni 6 tys. m² i pojemności 12 tys. miejsc paletowych został zbudowany na terenie rafinerii Trzebinia. W lokalizacji tej prowadzona jest produkcja m.in. olejów motoryzacyjnych i przemysłowych. Drugi zakład produkcyjny Orlen Oil położony jest w podkarpackiej miejscowości Jedlicze. Produkowane są tam płyny do spryskiwaczy, płyny chłodnicze, smary oraz oleje przemysłowe.

Zlokalizowany na południu Polski nowo wybudowany obiekt w Trzebini pozwoli zoptymalizować procesy logistyczne i umożliwi rezygnację z wykorzystywanych dotychczas magazynów zewnętrznych. W efekcie spółka będzie generować oszczędności w wysokości ok. 9 mln rocznie.

- Realizacja rozpoczętej w styczniu tego roku, największej w historii Orlen Oil inwestycji budowlanej przebiegła niezwykle sprawnie. Dziś z satysfakcją oddajemy do użytku nowoczesny obiekt, w którym każdego dnia będzie odbywać się około 10 tys. operacji logistycznych. Magazyn został wyposażony w zaawansowane systemy IT oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa. Dzięki własnemu zapleczu logistycznemu znacząco umocnimy naszą pozycję na rynku środków smarnych – powiedział Janusz Fudała, prezes zarządu Orlen Oil.

W ciągu ostatnich dwóch lat Orlen Oil znacząco poprawił wyniki finansowe. W  2015 r. spółka odnotowywała jeszcze straty, podczas gdy w 2018 r. EBITDA wynosiła 0,9 mln zł, a po trzech kwartałach 2019 r. już 13,1 mln zł. Orlen Oil. Spółka posiada około 24% rynku środków smarnych w Polsce, a blisko 40% produkcji trafia na rynki eksportowe. Produkty Orlen Oil odnotowują największe wolumeny sprzedaży na rynkach takich, jak Niemcy, Czechy, Ukraina, Rumunia, Węgry.

Wyświetlono: 399

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej