Wiadomości - Przemysł detergentowy ze świata

Klimatyczne cele koncernu Procter & Gamble

13.08.2020

Koncern Procter & Gamble do 2030 r. ograniczy emisję gazów cieplarnianych o 50%, a 100% energii kupowanej do zasilania zakładów produkcyjnych będzie pochodziło ze źródeł odnawialnych. W ten sposób firma wdraża naturalne rozwiązania klimatyczne.

Procter & Gamble zobowiązał się, że w ciągu najbliższej dekady jego działania operacyjne będą neutralne emisyjnie. Przekonuje, że kolejna dekada stanowi dla świata kluczowy okres dla przyspieszenia postępu w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatycznym. 

Redukcja emisji gazów cieplarnianych to w tej chwili priorytet dla P&G. Spółka jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu obniżenia o 50% emisji gazów cieplarnianych i zakupu 100% energii ze źródeł odnawialnych, do czego zobowiązała się w swojej strategii zrównoważonego rozwoju „Ambicja 2030”. Ponadto będzie kontynuować projekty w obszarze energii wiatrowej, słonecznej i geotermalnej, które mają przyspieszyć tempo całkowitego przejścia na korzystanie ze źródeł odnawialnych. Z przyczyn technologicznych części emisji nie uda się jednak wyeliminować do 2030 r.

- Najnowsze raporty podkreślają, że wprowadzane na świecie rozwiązania w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych są niewystarczające. Najbliższa dekada to okres krytyczny z punktu widzenia obniżenia emisji do poziomu, który pozwoli na ograniczenie wzrostu temperatury na świecie do 1,5 st. C. To zadanie będzie niezwykle trudne do wykonania, jeśli społeczeństwo nie zacznie ograniczać emisji przed końcem dekady. Do 2050 r. emisja dwutlenku węgla musi spaść do zera lub być blisko tego poziomu. Jeśli natychmiast nie zostaną podjęte konieczne działania, przyszłe pokolenia będą narażone na większe ryzyko wynikające z wpływu zmian klimatycznych, a realizacja celów Porozumienia Paryskiego stanie pod znakiem zapytania. Ograniczając nasz ślad węglowy i inwestując w naturalne rozwiązania klimatyczne, w ciągu dekady nasze działania operacyjne będą neutralne pod względem emisji, dzięki czemu przyczynimy się do ochrony najbardziej narażonych ekosystemów i społeczności na całym świecie – powiedział David Taylor, prezes zarządu i CEO P&G.

Koncern ma ambicję, aby jego marki stały się liderami w obszarze redukcji śladu węglowego i promowania pozytywnych nawyków klimatycznych. Blisko 85% emisji P&G jest związane z użytkowaniem produktów przez konsumentów. Dzięki swoim markom, P&G dociera do ponad 5 miliardów ludzi. Taka skala działania wiąże się z odpowiedzialnością za zapewnienie konsumentom sposobów na redukcję ich własnego śladu węglowego – oferując produkty, które pozwalają oszczędzać energię, wodę i surowce naturalne.  

Ponad 60% śladu węglowego środków piorących powstaje w trakcie użycia ich przez konsumentów i związane jest głównie ze zużyciem energii potrzebnej do podgrzania wody. Marki Ariel i Vizir od lat ulepszają składy produktów do prania pod kątem wydajności w niskich temperaturach i zachęcają konsumentów do prania w 30 st. C. P&G dąży do tego, by 70% prań w pralce odbywało się w trybach niskiego zużycia energii. W tym obszarze koncern podjął wiele działań, m.in. edukując przez ostatnie 10 lat konsumentów w USA na temat zalet energooszczędnych programów prania. Według szacunków P&G, od 2015 r. dzięki rosnącej popularności trybów prania przy niskim zużyciu energii udało się zaoszczędzić około 15 milionów ton CO2 - to tak, jakby z dróg zniknęło 3 mln samochodów.

Tabletki do zmywarki Fairy podważają powszechne przekonanie i pokazują, że korzystanie ze zmywarek może być sposobem na oszczędność energii i wody w porównaniu z tradycyjnym sposobem zmywania. Tabletki pozwalają pominąć etap mycia wstępnego, co skutkuje oszczędnością energii potrzebnej do podgrzania wody. Z kolei płyny do zmywania marki Fairy bardzo skutecznie usuwają tłuszcz i pozwalają oszczędzać wodę i energię: samo zmniejszenie temperatury zmywania o 20 st. C przekłada się na zmniejszenie śladu węglowego dla pojedynczego zmywania nawet o 50% CO2.

Wyświetlono: 684

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej