Artykuły - Przemysł kosmetyczny

Innowacyjne formy kosmetyków kolorowych

08.11.2018
Autor: Olga Traczyk, Dr Koziej sp. z o.o. sp.k.
Innowacyjne formy kosmetyków kolorowych

Zgodnie z raportem Euromonitor International, w 2017 roku wartość sprzedaży kosmetyków kolorowych w Polsce przekroczyła 2 mld zł.

Biorąc pod uwagę fakt, że rynek ten cechuje się znacznie większym tempem wzrostu od innych gałęzi branży kosmetycznej, rok 2018 może przynieść jeszcze lepsze rezultaty.

Rozwój rynku

Obecnie konsumenci i konsumentki kupują kosmetyki kolorowe zdecydowanie częściej niż kiedyś, chętnie wypróbowując nowe produkty oraz zwracając uwagę na trendy i opinie influencerów. Wielu z nich wybiera kosmetyki do makijażu, kierując się nie tylko bieżącymi potrzebami, ale również chęcią zaspokojenia ciekawości, zmiany wizerunku czy dostosowania się do obowiązującej mody. Drogerie i perfumerie oferują szeroką gamę produktów w każdej kategorii, co zdecydowanie utrudnia skupienie uwagi na konkretnym wyrobie. Innowacyjne opakowanie, nieznana wcześniej formuła produktu czy ciekawa metoda aplikacji są w stanie w większym stopniu wzbudzić zainteresowanie niż klasyczne wyznaczniki sukcesu sprzedażowego wyrobów, takie jak cena czy jakość.

Dwudziesty pierwszy wiek przyniósł znaczy rozwój formuł kosmetyków kolorowych: płynne pomadki, rozświetlacze w płynie, pomady do brwi szturmem zdobyły serca milionów kobiet na całym świecie i stały się nieodłącznym elementem ich makijażowego rytuału. Trudno uwierzyć, że ewolucja produktów podkreślających piękno, wprawdzie nie tak dynamiczna, jak dziś, rozpoczęła się już 164 tys. lat p.n.e. od zmielonego kolorowego pyłu skalnego. Przez wieki nie tylko kobiety, ale i mężczyźni, używali surowców takich, jak kohl, ołów, glinka, kreda czy białko jaja kurzego, by upiększyć swój wygląd.

Wyświetlono: 370

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej