Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

INEOS ma już statki do transportu etanu z USA

2015-07-15

Koncern INEOS dopina kolejne niezbędne szczegóły na drodze, która umożliwi mu importowanie ze Stanów Zjednoczonych do Europu etanu potrzebnego do produkcji etylenu. W Chinach oddano do użytku pierwsze dwa statki, którymi gaz będzie transportowany przez ocean.

Ceremonia nazwania obiektów pływających – otrzymały one imiona JS INEOS ‎Insight oraz JS INEOS Ingenuity - odbyła się w pobliżu Szanghaju. W ten sposób koncern chemiczny INEOS pozyskał dwa z ośmiu zamówionych przez siebie statków, które umożliwią mu przewiezienie taniego amerykańskiego etanu pozyskiwanego w wyniku rewolucji łupkowej zachodzącej w USA. Etan trafi krakerów w Szkocji i Norwegii, w których INEOS wytwarza etylen. Rocznie koncern transportował będzie, w temperaturze -90 st. C, etan w łącznej ilości 800 tys. ton. Tego typu „wirtualny” rurociąg biegnący przez Atlantyk istnieć ma 15 lat. Oprócz statków INEOS zbudował również dwa potężne terminale importowe, aby w oparciu o nie wysyłać z USA gaz na Stary Kontynent.

- Ta inwestycja ma za zadanie zrewolucjonizować pozycję konkurencyjną INEOS w Europie poprzez zmniejszenie kosztów surowców i energii. Wydarzenie stanowi punkt zwrotny dla firmy i naszych europejskich instalacji petrochemicznych. Wiemy, w jaki sposób gaz łupkowy odmienił amerykański przemysł i wierzymy, że to samo może się stać z branżą chemiczną w Europie. Chcemy codziennie, przez najbliższe 15 lat, przesyłać z USA ponad 40 tys. baryłek etanu dziennie. W ten sposób utrzymamy konkurencyjność przedsiębiorstwa i zagwarantujemy zatrudnienia i nowe inwestycje w UE - stwierdził Jim Ratcliffe, prezes koncernu INEOS.

Każdy statek klasy Dragon umożliwi przewóz skroplonego gazu w ilości ponad 27,5 tys. m3. Koszt budowy trzech pierwszych obiektów to 60 mln dolarów za jeden statek. Pięć pozostałych kosztować będzie 65 mln dolarów każdy.


Ineosprzemysł petrochemicznyetan

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie