Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel umacnia pozycję na polskim rynku

2013-03-11

Dobre wyniki spółki Henkel Polska w 2012 r. Zrealizowała ona sprzedaż na poziomie 1,82 mld zł, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu z 2011 r.

- W ostatnich latach przyszło nam działać w trudnych warunkach ekonomicznych. Polska gospodarka ponownie zwolniła, co widać było po Euro 2012. Mimo to osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki sprzedaży we wszystkich działach biznesowych, poprawiając zyskowność i umacniając pozycję w kluczowych kategoriach produktów. Dzięki dobrym wynikom Polska przyczyniła się do realizacji globalnych czteroletnich celów biznesowych firmy do 2012 r. - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.

Koncern prowadzi prowadzi działalność w trzech głównych obszarach biznesowych.

Pierwszy z nich, czyli dział Laundry and Home Care (środków piorących i czystości) utrzymał w minionym roku pozycję rynkową, notując wzrost sprzedaży. Henkel pozostał tym samym producentem numer jeden w szeroko rozumianej kategorii detergentów w naszym kraju. Do nowości produktowych w tej dziedzinie należy zaliczyć silnie skoncentrowany środek piorący w postaci dwukomorowych kapsułek Persil Duo-Caps, który firma wprowadziła na nasz rynek w drugiej połowie ubiegłego roku. Jest to kolejna – po skoncentrowanym proszku Persil Expert - prośrodowiskowa innowacja Henkla w kategorii środków do prania. Największym hitem sprzedażowym minionego roku okazały się jednak zawieszki toaletowe Bref Power Aktiv, których udział rynkowy wzrósł o 10%, co zagwarantowało firmie powrót na pozycję lidera w tej kategorii produktów na rodzimym rynku.

Dział Beauty Care (kosmetyków), który oferuje produkty do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów oraz pielęgnacji ciała, także zakończył 2012 r. wzrostem sprzedaży. Co więcej wzrost ten przekraczał średni wzrost rynku kosmetycznego w Polsce. W efekcie raz pierwszy w swojej polskiej historii Henkel zajął pozycję lidera w całym segmencie kosmetyków do włosów, obejmującym podsegmenty pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji. Wzrosty sprzedaży były związane z wprowadzeniem wielu innowacji, m.in. kosmetyków do koloryzacji Palette Salon Colors, innowacyjnej linii kosmetyków Syoss Silicone Free, Syoss Oleo Intense czy Gliss Kur Ultimate Volume.

Ostatni z działów koncernu, czyli Adhesive Technologies, w którego skład wchodzą kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu, odnotował w 2012 r. jednocyfrowy wzrost sprzedaży i to pomimo niesprzyjającej koniunktury na rynku budowlanym oraz wyraźnego spowolnienia w kluczowych dla Henkla gałęziach przemysłu. W ramach oferty chemii budowlanej Henkla największy wzrost sprzedaży – dwucyfrowy - zanotowały produkty z kluczowej dla firmy kategorii ociepleń, oferowane pod marką Ceresit. Ważnym czynnikiem rozwoju okazała się także realizowana od lat strategia instalowania u dystrybutorów stacji barwienia tynków, których na koniec 2012 r. było już 418 w całej Polsce. Pozostałe kategorie produktowe, notujące dwucyfrowe wzrosty sprzedaży to uszczelniacze, kleje montażowe, kleje kontaktowe oraz kleje do drobnych napraw. Warto dodać, że główna marka klejów konsumenckich i budowlanych – Ceresit - jest jednocześnie największą nad Wisłą marką firmy Henkel.


przemysł kosmetycznychemia budowlanaprzemysł chemicznyHenkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie