Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel podpisał Deklarację Polskiego Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju

2015-04-28

Henkel Polska dołączył do grona sygnatariuszy Deklaracji Polskiego Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, zobowiązując się tym samym do podążania drogą zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności i etyki w biznesie w zgodzie z 10 postulatami deklaracji.


Podpisanie dokumentu odbyło się 24 kwietnia 2015 r. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki podczas inauguracji IV etapu projektu Wizja Zrównoważonego Rozwoju dla Polskiego Biznesu 2050. W imieniu Henkel Polska dokument podpisał Janusz Gołębiowski, prezes firmy.

Projekt Wizja 2050, realizowany w 2015 r. przez Ministerstwo Gospodarki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmę doradczą Deloitte, nawiązuje do inicjatywy podjętej przez światową Radę Biznesu na rzecz Zrównoważonego. Celem projektu jest integracja biznesu w Polsce wokół idei zrównoważonego rozwoju, wskazanie wyzwań w tym obszarze oraz wzmocnienie dialogu administracji i biznesu na rzecz wypracowania konkretnych rozwiązań dla wspierania realizacji celów rozwojowych Polski.

Deklaracja zobowiązuje sygnatariuszy do prowadzenia działalności w oparciu o zaufanie i dialog oraz w zgodzie w wymogami etyki, podejmowania działań na rzecz zmniejszania śladu środowiskowego, do współpracy z ośrodkami akademickimi i szkołami w zakresie edukacji przyszłych pracowników. Podpisując dokument Deklaracji firma Henkel Polska dołączy do grona kilkudziesięciu innych firm, działających w Polsce, które są już jej sygnatariuszami.

Długofalowa strategia zrównoważonego rozwoju Henkla do 2030 r., ogłoszona w 2012 r., zakłada – w myśl hasła „więcej za mniej” - potrojenie efektywności działania firmy w kontekście relacji pomiędzy wartością wytwarzaną w efekcie działania firmy a ilością wykorzystywanych zasobów naturalnych. Dla firmy Henkel zrównoważony rozwój jest nie tylko kwestią korporacyjnej odpowiedzialności, ale także szansą wzmocnienia swojej rynkowej konkurencyjności.

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Zatrudnia prawie 50 tys. pracowników. W 2014 r. wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 mld euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 mld euro.


Henkelzrównoważony rozwójprawo

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie