Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Selena stawia na rozwój w Kazachstanie

2016-08-31

Minimalnie słabsze pod względem przychodów ze sprzedaży okazało się dla Grupy Selena, lidera polskiego rynku chemii budowlanej, pierwsze półrocze 2016 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku minionego.

Selena w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku zanotowała przychody ze sprzedaży w kwocie 456,03 mln zł, podczas gdy w okresie styczeń – czerwiec 2015 r. było to 458,45 mln zł. Znacząco jednak zwiększył się zysk netto, wynosząc 20,12 mln zł, względem 3,22 mln zł rok wcześniej. Ten niewielki spadek przychodów był wynikiem zmian kursów walut lokalnych oddziaływujących negatywnie na wartość sprzedaży zrealizowaną przez zagraniczne spółki Seleny. Szczególnie odczuwalne było to w Kazachstanie i w Rosji. Jednocześnie Selena zanotowała wzrost marży z poziomu 30,5% do 33,4% oraz znacząco poprawiła rentowność prowadzonej działalności, co było konsekwencją obniżania kosztów receptur produktów przy zachowaniu dotychczasowej jakości; wzrostu udziału w przychodach produktów wysokomarżowych; oszczędności biorących się z pracy centralnego działu zakupów; dalszego spadku cen wielu kluczowych surowców.

Aktualnie zakłady produkcyjne Grupy Selena zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Chinach, Rumunii, Turcji, Hiszpanii i Kazachstanie, a jej produkty dostępne na rynkach ponad 70 krajów świata. Produkcja i sprzedaż firmy obejmuje takie wyroby, jak piany montażowe poliuretanowe i pianokleje, uszczelniacze budowlane (silikony i akryle), kleje budowlane i montażowe, papy i gonty papowe, masy bitumiczne, termorefleksyjne powłoki dekarskie, systemy ociepleń budynków, kleje i fugi do płytek ceramicznych, osprzęt do aplikacji, impregnaty do drewna, środki do dachów i murów, folie i membrany.

Kluczowym rynkiem geograficznym pozostaje dla Grupy Selena Unia Europejska, która generuje 66% przychodów ze sprzedaży (w tym Polska 41%). Europa Wschodnia i Azja może pochwalić się udziałem w przychodach ze sprzedaży na poziomie 27%, a obydwie Ameryki - 7%.

W tej chwili spółka jest w fazie kończenia kluczowej inwestycji rozwojowej w Kazachstanie. Trwa tam budowa zakładu produkcyjnego systemów ociepleń i zapraw suchych. Projekt obejmuje nie tylko wznoszenie fabryki, ale również nowoczesnego centrum dystrybucji dla szerokiej gamy produktów Seleny w Kazachstanie. Inwestycja umożliwi firmie osiągnięcie mocy produkcyjnych szacowanych na ponad 120 tys. ton nowoczesnych zapraw suchych i innowacyjnych mokrych tynków cienkowarstwowych: akrylowych, silikonowych i silikatowych. Uruchomienie zakładu planowane jest na koniec września 2016 r. Produkty będą trafiać na rynek kazachski oraz rynki krajów Azji Centralnej.

- Przyjęta strategia przewagi przez innowacje przynosi wymierne efekty widoczne w wynikach finansowych. W pierwszym półroczu po raz kolejny poprawiliśmy marżę brutto, która wynika przede wszystkim z udziału w sprzedaży wysokomarżowych, innowacyjnych produktów oraz z optymalizacji kosztów receptur produktów wcześniej istniejących. Grupa Selena wyznacza tu standardy, ponieważ nasze działy R&D nieustająco pracują nad ulepszaniem istniejących i wprowadzaniem nowatorskich rozwiązań na rynek dzięki wymianie wiedzy i profesjonalizmowi zespołów zlokalizowanych w kliku krajach. W ostatnim czasie wprowadziliśmy na rynek bardzo zawansowane produkty: Cool-R (wysokorefleksyjną, hydroizolacyjną powłokę dekarską), serię pianoklejów FOAD oraz NoEM Electro Protector (innowacyjny ekran pola elektrycznego w formie farby), które pokazują w jakim kierunku dąży Selena i w jakim powinna rozwijać się cała branża budowlana. Te produkty oraz szeroka dywersyfikacja rynków zbytu są gwarantem utrzymywania tendencji wzrostowej w firmie w obliczu wciąż niestabilnej sytuacji gospodarczo-politycznej w Azji i w Europie Wschodniej.  W nadchodzących kwartałach Grupa Selena spodziewa się kontynuowania dotychczasowego pozytywnego trendu dotyczącego Brazylii, USA i Hiszpanii oraz wzrostu sprzedaży w Polsce. Zarząd przewiduje także kontynuację strategii opartej na zachowaniu wysokiej marży. Co istotne, powinny także uwidocznić się pierwsze efekty sprzedażowe wprowadzonych w 2016 r. nowości produktowych, takich jak powłoka dekarska Cool-R oraz seria pianoklejów z linii FOAD – powiedział Marcin Macewicz, członek zarządu Selena FM SA, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena.


wyniki finansoweGrupa Selena

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie