Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Grupa Azoty ZAK unowocześnia transport kolejowy

2015-09-15

Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn przystępuje do modernizacji zakładowego systemu sterowania ruchem kolejowym bocznicy.

Na bocznicę kolejową Grupy Azoty ZAK składa się z 65 km torów, 153 rozjazdy, 132 przejazdy kolejowe, pięć nastawni oraz złożona infrastruktura towarzysząca. Ta skomplikowana struktura poprzez stację w Bierawie łączy Grupę Azoty ZAK oraz inne spółki znajdujące się w tym obszarze z transportem krajowym. Teraz jednak bocznica wymaga przebudowy i unowocześnienia. W tym celu spółka podpisała list intencyjny z partnerami branżowymi: CTL Logistics i CTL Chemkol.

- Jesteśmy przekonani, że logistyka to ten obszar naszej działalności, który bezpośrednio wpływa na konkurencyjność codziennych działań. Chcąc bezproblemowo docierać do klientów z naszymi produktami, musimy świadczyć usługi w tym obszarze na najwyższym poziomie. Jestem przekonany, że modernizacja naszej bocznicy kolejowej pomoże nam ten cel zrealizować – powiedział Adam Leszkiewicz, prezes Grupy Azoty ZAK.

- Modernizacja bocznicy zakładów azotowych w Kędzierzynie ma strategiczne znaczenie dla spółki, ponieważ istotnie wpłynie na poprawę efektywności prowadzenia ruchu kolejowego. Zwiększy się przepustowość bocznicy, a w efekcie jakość i szybkość realizacji usług. Dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem kolejowym łatwiej również będzie kontrolować cały proces przewozowy oraz dbać o bezpieczeństwo, które w tym przypadku ma szczególnie duże znaczenie - podkreśla Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics.

Po zakończeniu modernizacji w Kędzierzynie powstanie jedna z najnowocześniejszych bocznic kolejowych tego typu bazująca na w pełni elektronicznym systemie nastawczym. Dla funkcjonowania tak złożonego organizmu niezbędne jest jednak właściwe zarządzanie i obsługa. Za te funkcje odpowiada CTL Chemkol. Od stycznia 2002 r. spółka zapewnia obsługę w zakresie transportu kolejowego dla Grupy Azoty. Roczny tonaż przewożonych ładunków to blisko 1 mln ton. CTL Logistics i Grupa Azoty ZAK to współudziałowcy CTL Chemkol.


ZAKlogistykatransportCTL ChemkolCTL Logistics

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie