Wiadomości - Przemysł detergentowy ze świata

Globalny rynek detergentów w płynie

06.04.2018
Globalny rynek detergentów w płynie

Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez analityków firmy Technavio, przewiduje się, że globalny rynek detergentów w płynie będzie wzrastał do 2021 r. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) ma przekroczyć 8%.

Z badania dowiadujemy się, że głównym czynnikiem napędzającym wzrost będzie rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne produkty do prania w postaci płynnej. To właśnie ten segment ma obecnie największy udział w rynku. Jednocześnie cały światowy rynek detergentów do prania szacowny jest na ponad 140 mld dolarów, przy CAGR wynoszącym 4,9% do 2021 r.

W raporcie Technavio czytamy, że rosnące obawy związane z trwałością środowiska naturalnego przekonują producentów na całym świecie do stosowania przyjaznych dla środowiska metod produkcji. To zaś powinno powodować wzrost zużycia produktów z serii „green”, awizowanych jako przyjazne środowisku i wykonywanych na bazie substancji naturalnych. Dodatkowo, detergenty w płynie mają być przedmiotem dynamicznego wzrostu zapotrzebowania ze strony konsumentów, którzy z roku na rok są coraz bardziej przekonani do tego typu rozwiązań, zwłaszcza do produktów zaliczanych do ekologicznych. W efekcie producenci mają skupić się na dostarczaniu detergentów, m.in. do prania, które wykorzystują np. biodegradowalne surowce, m.in. pochodzenia naturalnego  (soda oczyszczona, olej kokosowy oraz oparte na minerałach środki powierzchniowo czynne i enzymy roślinne). W chwili obecnej na rynku, wśród ekologicznych środków do prania wyróżnić można m.in. Persil Bio w płynie (dostępny również w Polsce), Omo Green, Gain Flings.

Pod względem geograficznym to obie Ameryki powinny być głównym źródłem generowania wartości rynku. Dodatkowo producenci płynnych detergentów coraz mocniej skupią się na oferowaniu produktów, które przynajmniej w założeniu zapewnić mają wygodę i większą wydajność. Na lepsze perspektywy rozwoju rynku wpłynąć powinna też poprawa jakości życia konsumentów, zwłaszcza w krajach szybko rozwijających się, m.in. w Brazylii, Meksyku i Argentynie.

Globalny rynek dla detergentów w płynie cechuje ogromna konkurencyjność. Od lat jest on zdominowany przez kilku międzynarodowych graczy, którzy narzucają sobie kierunki rozwoju. Oprócz nich, w skali lokalnej, działa kilku małych i średnich wytwórców detergentów do prania.

Ceny produktów, jakość, marka i różnorodność to tylko niektóre z czynników, którymi konkurują dostawcy.

Wśród kluczowych dostawców raport wymienia takie firmy, jak Church & Dwight; Henkel; Procter & Gamble; Clorox Company oraz Unilever. Wśród pozostałych znaczących dostawców i producentów znaleźć możemy m.in. Bombril; Colgate-Palmolive; Jyothy Laboratories; Fena; Godrej Consumer Products (GCPL); Saraya Goodmaid; KAO Group; LG Household & Health Care; McBride; NIRMA; Nakoma Products, PZ, Cussons (UK), Reckitt Benckiser, RSPL Group, Sears Daily Necessities, Seventh Generation, Spotless Iberia, USA Detergents, and Zhejiang Yuanmin Technology.

W latach 2016 i 2017 dominującym segmentem rynku były nieorganiczne detergenty w płynie. Ich udział przekraczał 64%. Chociaż producenci stosują różne strategie, mające na celu popularyzację korzyści płynących ze stosowania organicznych detergentów w płynie, to jednak produkty te są zwykle znacznie droższe.

Najlepszym przykładem tego stanu rzeczy jest dobrze ugruntowany rynek syntetycznych detergentów do prania, wobec których konsumenci stają przed trudnym wyborem spośród dostępnych produktów w bardzo szerokim wachlarzu cenowym. Zgodnie wynikami raportu, segment ten będzie dominował na rynku płynnych detergentów.

Jednocześnie badanie ocenia, że największą sprzedaż tego typu produktów odnotują hiper- i supermarkety. Powodem jest bardzo bogaty asortyment, jeśli chodzi o dostępność detergentów w płynie. Raport wskazał, że w 2016 r. największy udział w sprzedaży miały takie sieci, jak Walmart; Super Target; Kroger; Meijer oraz Kmart Super Center.

Wyświetlono: 1364

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej