2013-07-30
O 5% spadła wartość akcji spółki Global Cosmed od chwili jej debiutu 10 lipca 2013 r. na warszawskiej GPW. Pieniądze pozyskane z emisji mają być przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych firmy.
Global Cosmed jest czołowym polskim producentem kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej w segmencie marki prywatnej. 10 lipca 2013 r. zadebiutował na GPW. Na otwarciu kurs akcji spółki wyniósł 1,8 zł. Średni dotychczasowy kurs plasował się natomiast na poziomie 1,72 zł.
Było to już drugie podejście spółki do warszawskiej giełdy. W styczniu 2013 r. nie udało się sprzedać akcji. Ostatecznie pozyskała wtedy 11,38 mln zł, czyli kilka milionów mniej niż zakładała. Te pieniądze posłużą także sfinansowaniu zwiększenia mocy produkcyjnych oraz powierzchni magazynowych.
Firma niedawno zdecydowała się bowiem na budowę automatycznej mieszalni oraz zwiększenie powierzchni magazynowej. Wszystko dlatego, że jej aktualne moce produkcyjne bywają wykorzystywane na niektórych etapach całego procesu już niemal w całości. Po realizacji inwestycji zdolności produkcyjne Global Cosmed zwiększą się dwukrotnie, a jednostkowe koszty wytworzenia spadną o ok. 5-10% .
– Rynek marki prywatnej, na którym działamy, rozwija się bardzo dynamicznie, a wszystko wskazuje na to, że tempo to utrzyma się także w najbliższych latach. Wyroby pod markami sieci handlowych są coraz częściej wybierane przez klientów, którzy cenią dobrą jakość za rozsądną cenę. Wciąż jednak mają one w Polsce o wiele mniejszy udział w rynku niż np. w Europie Zachodniej, gdzie ilościowo stanowią już nawet kilkadziesiąt procent sprzedawanych produktów chemicznych i spożywczych – mówi Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed.
Udział marki prywatnej w rynku kosmetyków i chemii gospodarczej rośnie nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych, m.in. w Niemczech, gdzie produkty Global Cosmed cieszą się rosnącą popularnością. Spółka uzyskuje ponad 30% swoich przychodów z eksportu. Znaczące ilości swojej produkcji Global Cosmed kieruje do takich sieci, jak Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi i Kaufland.
W 2012 r. przychody ze sprzedaży firmy wyniosły blisko 142 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął poziom 8,1 mln zł, co było wzrostem o 31% w stosunku rocznym.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...