Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Global Cosmed planuje wzrost produkcji

2013-07-30

O 5% spadła wartość akcji spółki Global Cosmed od chwili jej debiutu 10 lipca 2013 r. na warszawskiej GPW. Pieniądze pozyskane z emisji mają być przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych firmy.

Global Cosmed jest czołowym polskim producentem kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej w segmencie marki prywatnej. 10 lipca 2013 r. zadebiutował na GPW. Na otwarciu kurs akcji spółki wyniósł 1,8 zł. Średni dotychczasowy kurs plasował się natomiast na poziomie 1,72 zł.

Było to już drugie podejście spółki do warszawskiej giełdy. W styczniu 2013 r. nie udało się sprzedać akcji. Ostatecznie pozyskała wtedy 11,38 mln zł, czyli kilka milionów mniej niż zakładała. Te pieniądze posłużą także sfinansowaniu zwiększenia mocy produkcyjnych oraz powierzchni magazynowych.

Firma niedawno zdecydowała się bowiem na budowę automatycznej mieszalni oraz zwiększenie powierzchni magazynowej. Wszystko dlatego, że jej aktualne moce produkcyjne bywają wykorzystywane na niektórych etapach całego procesu już niemal w całości. Po realizacji inwestycji zdolności produkcyjne Global Cosmed zwiększą się dwukrotnie, a jednostkowe koszty wytworzenia spadną o ok. 5-10% .

– Rynek marki prywatnej, na którym działamy, rozwija się bardzo dynamicznie, a wszystko wskazuje na to, że tempo to utrzyma się także w najbliższych latach. Wyroby pod markami sieci handlowych są coraz częściej wybierane przez klientów, którzy cenią dobrą jakość za rozsądną cenę. Wciąż jednak mają one w Polsce o wiele mniejszy udział w rynku niż np. w Europie Zachodniej, gdzie ilościowo stanowią już nawet kilkadziesiąt procent sprzedawanych produktów chemicznych i spożywczych – mówi Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed.

Udział marki prywatnej w rynku kosmetyków i chemii gospodarczej rośnie nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych, m.in. w Niemczech, gdzie produkty Global Cosmed cieszą się rosnącą popularnością. Spółka uzyskuje ponad 30% swoich przychodów z eksportu. Znaczące ilości swojej produkcji Global Cosmed kieruje do takich sieci, jak Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi i Kaufland.

W 2012 r. przychody ze sprzedaży firmy wyniosły blisko 142 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął poziom 8,1 mln zł, co było wzrostem o 31% w stosunku rocznym.


przemysł kosmetycznychemia gospodarczagiełdaGlobal Cosmed

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie