Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Global Cosmed lepszy niż się spodziewano

2014-04-03

Firma Global Cosmed, producent kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej, podsumowała 2013 r. Osiągnęła w nim wyniki lepsze od planowanych.

Plan spółki na 2013 r. zakładał osiągnięcie 132,3 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 6,8 mln zł zysku netto. Firmie udało się natomiast wypracować 157 mln zł przychodów oraz 7,04 mln zł zysku netto. W efekcie przychody wzrosły o 10,6%, a zysk operacyjny o 13,9%.

- Nieustanne podnoszenie jakości i innowacyjności produktów poprzez badania i rozwój, technologię, jak i unowocześnianie linii produkcyjnych pozwalają poprawić nam efektywność, która pozytywnie wpływa na wyniki finansowe – ocenia Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed. - Bardzo dobre wyniki potwierdzają, że jesteśmy na dobrej drodze i skutecznie realizujemy strategię.

Spółka kontynuuje strategię umacniania pozycji rynkowej, wchodząc na nowe rynki zbytu i oferując produkty nowym sieciom handlowym oraz zwiększając udział u dotychczasowych kontrahentów. Wzrost sprzedaży eksportowej realizowanej przez Global Cosmed wyniósł 31% w skali roku, z 43,6 mln zł do 57,0 mln zł. W ciągu kilku ostatnich lat nastąpił także znaczny wzrost liczby wyrobów produkowanych przez spółkę. Jest to wynik pozyskania nowych kontrahentów, a także dynamicznego rozwoju rynku, w szczególności rynku marki prywatnej. W ubiegłym roku Global Cosmed uruchomił produkcję dla nowego klienta ze Szwajcarii oraz rozszerzył zakres współpracy na rynku niemieckim.

- Pozyskiwanie nowych partnerów oraz poszerzanie oferty produktowej to jeden z głównych elementów naszej strategii. Wypracowanie pozytywnej reputacji Global Cosmed wśród wymagających odbiorców z pewnością przełoży się na umocnienie naszej pozycji na rynku niemieckim i szwajcarskim. Współpraca na tak ważnych dla nas rynkach będzie miała pozytywny i widoczny wpływ na przyszłe wyniki spółki – przyznaje Ewa Wójcikowska.
.
W lipcu ubiegłego roku Spółka zadebiutowała na GPW. Z oferty publicznej pozyskała środki, które umożliwią sfinansowanie kluczowej dla perspektyw rozwoju inwestycji w postaci automatycznej mieszalni wyrobów płynnych. Jednocześnie teren, na którym zlokalizowany jest zakład produkcyjny Global Cosmed został włączony do Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Firma Global Cosmed produkuje i sprzedaje kosmetyki dla dorosłych, niemowląt i dzieci (płyny do kąpieli, żele pod prysznic i mydła w płynie), a także wyroby chemii gospodarczej (płyny i koncentraty do prania i płukania tkanin, domowe środki czystości i udrożniacze do kanalizacji). Produkty te dostępne są w największych sieciach handlowych w Polsce oraz poza jej granicami (Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Kaufland).


przemysł kosmetycznychemia gospodarczawyniki finansoweGlobal Cosmed

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie