2014-04-09
- Bez spełnienia surowych rygorów związanych ze zrównoważonym rozwojem nie moglibyśmy funkcjonować na niemieckim rynku z takimi sukcesami, jak czynimy to do tej pory – mówi Ewa Wójcikowska, prezes zarządu spółki Global Cosmed.
Global Cosmed jest liderem polskiego rynku kosmetycznego i chemii gospodarczej. Produkuje i sprzedaje kosmetyki dla dorosłych, niemowląt i dzieci (płyny do kąpieli, żele pod prysznic i mydła w płynie), a także wyroby chemii gospodarczej (płyny i koncentraty do prania i płukania tkanin, domowe środki czystości i udrożniacze do kanalizacji). Produkty te dostępne są w największych sieciach handlowych w Polsce, ale także w Niemczech (Aldi, Kaufland). Za naszą zachodnią granicą spółka lokuje ponad 30% swojej sprzedaży. Jak przekonuje prezes firmy, aby osiągnąć sukces na niemieckim rynku nie może ona konkurować jedynie ceną swoich wyrobów, ale przede wszystkim stawiać na jakość, co do której w Niemczech oczekiwania są niezwykle wyśrubowane. W tym celu Global Cosmed współpracuje na polu badawczo – rozwojowym m.in. z koncernem BASF.
- Aby zaistnieć na niemieckim rynku trzeba mieć produkt jakościowo tak samo dobry, jak to jest w przypadku miejscowych producentów. Posiadamy laboratoria badawczo - rozwojowe, a pracujące tam osoby szkolone są w firmach surowcowych, m.in. w BASF, który jest naszym dostawcą. To jedyny sposób na czerpanie u źródeł informacji o innowacjach surowcowych wprowadzanych potem do własnej produkcji. BASF szkoli naszych technologów, aby oczywiście używali oni potem jego surowców, ale taka współpraca niesie pozytywy także dla nas – opowiada Ewa Wójcikowska. – Niemieccy konsumenci są niezwykle mocno wyedukowani ekologicznie i ma dla nich znaczenie, jakich surowców używa się przy produkcji kosmetyków. Jeśli są to produkty ropopochodne, to nie jest to mile widziane. Tamtejsze matki, kupując wyroby dla dzieci, dokładnie czytają napisy na etykietach i co więcej rozumieją je. Istnieją także bardzo silne organizacje konsumenckie, czego w Polsce zupełnie nie ma. One także testują oferowane w sklepach wyroby, zlecają ich badania niezależnym instytucjom, a wyniki publikują, co ma ogromne znaczenie dla sprzedawców. Jeżeli bowiem dany produkt otrzyma od niezależnego instytutu ocenę inną niż dobry lub bardzo dobry, to np. Kaufland, w którym sprzedawane są i nasze wyroby, natychmiast zrywa współpracę. Chcąc być obecnym w największych niemieckich sieciach musimy więc stale pilnować jakości własnych wyrobów i postępować zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, która w Niemczech jest priorytetem – mówi prezes Global Cosmed.
Jako przykład współpracy z BASF podaje m.in. fakt zaopatrywania się przez ten koncern w olej palmowy na plantacjach, których właściciele deklarują firmie, że w zamian za sprzedawany jej surowiec będą zwiększać uprawy palm. Potem oczywiście taki olej palmowy wykorzystywany jest przez Global Cosmed.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...