Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Forum Euro TSL: szczegółowe omówienie zmian ADR/RID/ADN

2014-10-22

W 2015 r. wejdą w życie nowe przepisy umowy ADR/RID/ADN określające wymagania dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych poszczególnymi rodzajami transportu. Nowe przepisy omówione zostaną w trakcie Forum Euro TSL, które odbędzie się 6 listopada 2014 r. w Warszawie.

- Temat zapewnienia bezpieczeństwa operacji transportowych pozostaje niezwykle aktualny, zwłaszcza w obliczu wzrostu udziału przewozu chemii i towarów niebezpiecznych w transporcie intermodalnym. Odpowiedni dobór i szkolenie kadr realizujących czynności na terenie zakładów oraz przewożących towary niebezpieczne drogami publicznymi jest bardzo istotne w związku z groźnymi skutkami potencjalnych zdarzeń, czy to na drodze, czy na terenie zakładów chemicznych. Ryzyko niebezpiecznego zdarzenia może być zminimalizowane dzięki rozwiniętemu systemowi szkoleń – mówi Jacek Miłkowski, wiceprzewodniczący Komisji ds. Transportu i Dystrybucji w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego i prezes zarządu spółki Anneberg Transpol Int. - Ryzyko jest większe, kiedy zakłady chemiczne do wykonywania przewozów wynajmują niesprawdzonych przewoźników, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że dbałość o bezpieczeństwo nie jest ich priorytetem – dodaje Jacek Miłkowski.

Jak zauważa, wypadki związane z przewozem substancji niebezpiecznych miały miejsce w ostatnich latach w ruchu kolejowym. Nie zarejestrowano natomiast podobnych zdarzeń w transporcie drogowym.

- Widać, że sytuacja na torach nie jest zadowalająca, a przecież to kolej stanowi podstawę transportu intermodalnego i ma kluczowe znaczenie w masowych przeładunkach chemii i towarów niebezpiecznych na styku ląd-morze, a także na styku ruchu drogowego z kolejowym. Przyszłoroczna nowelizacja Umowy RID może stać się zatem dobrą okazją do poprawy jakości przewozu towarów niebezpiecznych tą gałęzią transportu – twierdzi Miłkowski.

Nowe przepisy regulujące przewozy luzem, zmiany w nazwach przewozowych oraz modyfikacje w oznakowaniach to tylko niektóre z zapowiadanych zmian w umowie ADR/RID/ADN.

Nadchodzące przekształcenia po raz pierwszy w Polsce zostaną kompleksowo przedstawione i omówione podczas czwartej edycji Forum Euro TSL, które odbędzie się 6 listopada 2014 r. w Warszawie w Centrum EXPO XXI.

W ramach konferencji poruszone zostaną kwestie bezpieczeństwa transportu chemii i towarów niebezpiecznych w łańcuchach multimodalnych. Zaproszeni prelegenci to przedstawiciele instytucji, stowarzyszeń i firm branżowych, m.in. grupy roboczej WP15 w ONZ, Transportowego Dozoru Technicznego oraz Stowarzyszenia ETOS. Forum Euro TSL otrzymało również poparcie międzynarodowych instytucji – Polsko - Ukraińskiej Izby Gospodarczej oraz Polsko - Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

W trakcie targów odbędzie się również m.in. konferencja „Bezpieczeństwo transportu do państw WNP”, której organizatorami są Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Służba Celna, a także Spotkania Transportowe oraz Konferencja Trans&Log.


logistykatransportprawoPolska Izba Przemysłu ChemicznegoAnneberg Transpol

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie