Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Firmy kosmetyczne wzmacniają eksport

2015-06-17

Ministerstwo Gospodarki podsumowało prowadzone przez siebie działania promujące polską gospodarkę zagranicą i uznało realizowany przez SPC House of Media program promocji branży kosmetycznej za duży sukces.

Na zagraniczną promocję polskiej gospodarki MG w latach 2012 – 2014 wydało 340 mln zł. Prowadziło 15 branżowych programów promocji. Prawie połowę kwoty przekazało firmom na dofinansowanie działań proeksportowych. Najlepsze efekty wsparcie przyniosło w przemyśle kosmetycznym, w którym realizowany przez SPC House of Media zgromadził 80 firm. Był to jednocześnie program cieszący się największa popularnością spośród wszystkich podobnych projektów branżowych.

- Dzięki spójności i skonsolidowaniu branży oraz niezwykle sprawnej i efektywnej działalności realizatora programu, udało się uzyskać wymierny efekt skali w zakresie promocji Marki Polskiej Gospodarki oraz renomy i potencjału polskiego przemysłu kosmetycznego – brzmi ministerialna ocena.

Polska stała się szóstym eksporterem kosmetyków w Europie. Uczestnicy programu deklarowali, iż w czasie jego trwania sprzedaż zagraniczna zwiększyła się w ich przypadku o ponad 50%, natomiast 29% firm wprowadziło swoje produkty na więcej niż dziewięć nowych rynków (kolejne 33% firm wprowadziło produkty na cztery – osiem nowych rynków). W ocenie przedsiębiorstw, program realnie wpłynął na zwiększenie rozpoznawalności polskich producentów, jako rzetelnych partnerów biznesowych, wytwarzających kosmetyki najwyższej jakości.

Ministerstwo Gospodarki planuje uruchomienie kolejnych programów promocji, finansowanych w ramach nowej perspektywy finansowej UE.


przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie