Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Ergis Eurofilms: szansą sprzedaż folii trzydziestotrzywarstowej

2013-05-16

Wykorzystanie przewagi konkurencyjnej uzyskanej dzięki inwestycji w linię do produkcji 33-warstwowej folii stretch nano w Oławie oraz dalsze obniżeniu kosztów produkcji w Berlinie w spółce zależnej MKF – Folien są podstawowymi celami Grupy Ergis – Eurofilms na najbliższe miesiące.

Główne zadanie, które stoi przed liderem krajowego przetwórstwa tworzyw sztucznych związane jest z projektem realizowanym już w 2012 r. Ponad rok temu firma uruchomiła w Oławie linię do produkcji wielowarstwowej folii stretch z polietylenu, zwiększając tym samym o dwie trzecie moce produkcyjne w obszarze folii. Teraz wynoszą one ok. 50 tys. ton rocznie. Oławska fabryka stała się tym samym jedyną w Europie Środkowo-Wschodniej, która produkuje wysokorozciągliwą 33-warstwową folię stretch nano.

W okresie styczeń – marzec 2013 r. sprzedaż folii stretch, która jest najważniejszym produktem spółki, wzrosła o 26% w porównaniu z wynikiem za ten sam kwartał 2012 r. Dziesięcioprocentowy spadek marży nastąpił za to w kontekście sprzedaży przez Ergis – Eurofilms miękkich folii PCW.

Umacnianie pozycji na rynku folii stretch pomogło firmie zanotować w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku o 3,4% wyższe przychody ze sprzedaży (162,1 mln zł) niż dwanaście miesięcy wcześniej. Na kwartalny wynik spółki (2,5 mln zł wobec 3,6 mln zł rok wcześniej) negatywny wpływ miały natomiast różnice kursowe. W pierwszym kwartale 2012 r. były one dodatnie i wyniosły +4,1 mln zł, ale już w pierwszym kwartale tego roku były ujemne (-1,3 mln zł).

Ergis – Eurofilms, tak jak i wszyscy inni przetwórcy tworzyw, musiał stawić czoła sytuacji na rynku surowców. Nie była ona szczególnie sprzyjająca, choć ceny np. polichlorku winylu i uniepalniaczy DINP spadały w stosunku do poprzedniego kwartału. Wciąż jednak były wyższe niż w pierwszym kwartale 2012 r. Odwrotna sytuacja miała jedynie miejsce w przypadku tworzywa PET, co do którego ceny w pierwszym kwartale tego roku nieco wzrosły, ale i tak pozostawały na poziomie niższym niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W przypadku polietylenu liniowego niskiej gęstości (LLDPE) ceny były wyższe zarówno w odniesieniu do poprzedniego kwartału, jak i analogicznego okresu 2012 r.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego kwartału tego roku. Pomimo niesprzyjających warunków rynkowych udaje nam się zwiększać sprzedaż, szczególnie folii PET i opakowań drukowanych, czyli tych asortymentów, w przypadku których realizowane były inwestycje bądź optymalizacja procesu produkcji – tłumaczy Tadeusz Nowicki, prezes Ergis-Eurofilms.


tworzywa sztucznefoliepolietylenErgis-Eurofilmswyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie