Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Ergis:14% wzrost sprzedaży w I kw.

2011-05-17

Grupa Ergis zanotowała w I kw. 2011 roku wzrost sprzedaży o ponad 14% do 154,5 mln zł. Grupa wypracowała zyski na wszystkich poziomach rachunku wyników, pomimo bardzo wymagających warunków rynkowych, w tym przede wszystkim istotnego wzrostu cen surowców.

Sprzedaż na rynku polskim w I kw. 2011 wzrosła o 16,6%, do 71,22 mln zł, w stosunku do uzyskanych w tym samym okresie 2010 roku. Negatywną tendencję z poprzednich kwartałów przełamała sprzedaż zagraniczna Grupy, która wzrosła w pierwszych trzech miesiącach 2011 o 12,5% do 83,32 mln zł, w porównaniu z tym samym okresem 2010 roku
Na wynik finansowy Grupy za I kwartał 2011 roku negatywny wpływ miał dalszy wzrost cen wszystkich surowców strategicznych. Pomimo bardzo wymagających warunków rynkowych, Grupa wypracowała istotny dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach.
Grupa realizuje projekt utworzenia nowego zakładu produkcji folii twardych PCW w Wąbrzeźnie. Wartość inwestycji szacuje się na kwotę około 22 mln zł. Inwestycja może mieć znaczący pozytywny wpływ na wyniki Grupy w przyszłości, dzięki relokacji środków produkcji i ich skupieniu w jednym miejscu. Grupa realizuje również działania mające na celu zwiększenie mocy produkcyjnych w segmencie folii stretch w zakładzie w podwrocławskiej Oławie. Osiągnięto porozumienie z PARP co do aktualizacji umowy o dofinansowaniu inwestycji z programu „Innowacyjna Gospodarka”, , dzięki czemu stało się możliwe podpisanie 5 maja 2011 roku umowy na dostawę kolejnej linii do produkcji folii stretch, która zwiększy moce produkcyjne w tym asortymencie do 44 tys. ton rocznie.
W I kwartale 2011 otoczenie makroekonomiczne oraz najbliższe otoczenie rynkowe pozostawały czynnikami oddziałującymi nadal raczej negatywnie na wyniki Grupy. Średnie ceny wszystkich podstawowych surowców były wyższe niż w 2010 roku. W I kwartale 2011 roku Grupa nadal obserwowała trudności w przenoszeniu wzrostu cen surowców na ceny wyrobów, pomimo nieznacznej poprawy sytuacji pod koniec 2010 roku.
Niekorzystna tendencja wzrostu cen surowców i półproduktów, wykorzystywanych do produkcji folii PET oraz laminatów spożywczych, przy jednocześnie występującym zjawisku spadku rynkowych cen wyrobów gotowych, wpłynęła na obniżenie rentowności spółek niemieckich. W dalszym ciągu bardzo trudna jest sytuacja na rynku PET, i obecnie jest bardzo trudno przewidzieć jak długo będzie trwał kryzys na tym rynku. Obserwacja długoterminowych trendów w przeszłości, pozwala oczekiwać odwrócenia się tendencji.
Grupa Ergis kontynuuje realizację strategii, polegającej na rozwijaniu sprzedaży w oczekiwaniu na poprawę sytuacji w zakresie cen surowców strategicznych. W efekcie w ubiegłym roku Grupa po raz pierwszy w swojej historii zanotowała niemal 600 mln zł przychodów ze sprzedaży. W I kw. 2011 utrzymuje się wysoka dynamika sprzedaży Grupy. Wartość sprzedaży w I kwartale 2011 wzrosła w stosunku do wartości zrealizowanej w analogicznym okresie 2010 roku o 14,3% przy porównywalnych średnich kursach euro.
Wielkości zysku brutto i zysku netto są w I kwartale 2011 roku prezentują się niekorzystnie w porównaniu z analogicznym okresem 2010, co wynika częściowo z pogorszenia wyniku operacyjnego, ale również z powstania w I kwartale 2010 roku wysokich niezrealizowanych dodatnich różnic kursowych, związanych ze znacznym spadkiem kursu euro (kwota przychodu wyniosła 3,9 mln zł), przy jednoczesnej stabilności tego kursu w I kwartale 2011 roku (niezrealizowane dodatnie różnice kursowe wyniosły 59 tys. zł).
- Pierwszy kwartał 2011 roku przyniósł kolejną falę wzrostu cen surowców. W tych zdecydowanie niekorzystnych warunkach rynkowych, wobec braku sukcesu w walce o podwyższenie marż, zredukowanych w poprzednich kwartałach, widoczna jest skuteczność działań mających na celu umocnienie pozycji rynkowej i wzrost sprzedaży. Dążymy także do poprawy efektywności. Inwestorzy giełdowi znają już nasze plany dotyczące nowego zakładu produkcji folii twardych PCW w Wąbrzeźnie oraz uruchomienia, ogłaszanej wcześniej, inwestycji w kolejną linię do produkcji folii stretch w Oławie. Jestem przekonany, że będą one miały pozytywny wpływ na wyniki w przyszłości. Spodziewam się również, że niekorzystna tendencja w kształtowaniu się cen surowców również zacznie się odwracać na naszą korzyść – powiedział Tadeusz Nowicki, prezes zarządu Ergis-Eurofilms.


Ergis-Eurofilmswyniki finansoweErgis

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie