Wiadomości

ERG SA: Sprzedaż rośnie coraz szybciej

18.10.2010

Według wstępnych i szacunkowych danych sprzedaż w III kwartale tego roku było o blisko 30% wyższa niż rok wcześniej. Rosną zamówienia z każdego segmentu, zarówno z branży budowlanej czy sanitarno – kosmetycznej, jak i spożywczej. Wzrost obejmuje zarówno wyroby z folii, jak i wydziału wtrysków.

- Sprzedaż od początku roku rozwija się zgodnie z naszym planem, można nawet powiedzieć iż ostatnie miesiące są więcej niż zadowalające – mówi Maciej Błasiak, prezes zarządu spółki. – Chociaż moim zdaniem od hurra optymizmu zawsze lepsza jest konsekwencja w realizacji założonych planów, a to jak widać procentuje – podsumowuje.
Dobra pozycja i rosnące znaczenie spółki ERG SA na rynku dostawców folii specjalistycznych zastosowań jest przede wszystkim efektem konsekwentnie realizowanego w latach 2007–2009 programu optymalizacji produkcji i rozwoju wysokiej jakości produktów.
- Dziś mamy bardzo dobrą sytuacje finansową i rynkową. Jesteśmy solidnym i wiarygodnym partnerem handlowym, nie zapominamy także o analizie i monitoringu rynku. W oparciu o nie, definiujemy kierunki i realizujemy dalszy rozwój - dodaje Błasiak.
Pojawiły się nie tylko nowe produkty, ale również innowacyjne rozwiązania technologiczne wprowadzane przez ERG i spółkę zależną BIOERG, która stała się prekursorem produkcji opakowań z tworzyw kompostowalnych w Polsce.
- Dziś optymistycznie patrzymy na rozwój rynku, nie zapominając wszakże o dalszym rozwoju i poszerzaniu naszej oferty handlowo-produkcyjnej – podkreśla prezes Błasiak.
Według dostępnych danych spożycie wód w butelkach w latach 2007-2009 w porównaniu do lat 2001-2003 wzrosło o niemal 70 proc., do 72 litrów na osobę rocznie. według firmy ACNielsen Polacy przeznaczyli na jej zakupy ok. 2,5 mld zł. – Ten rok z pewnością zaliczyć będziemy mogli do wyjątkowych. Pomimo niezbyt sprzyjającej w maju i czerwcu aury notujemy dynamiczny wzrost sprzedaży. Przez 4 ostatnie miesiące pracujemy na maksimum zdolności produkcyjnych - wyjaśnia Maciej Błasiak.
Opakowania dla przemysłu napojowego to jeden z kierunków produkcji rozwijanych w ramach przyjętej w ubiegłym roku Strategii Grupy Kapitałowej Erg na lata 2009 - 2011.
Równie dynamicznie rozwija się produkcja folii przeznaczonych do laminacji. - Dynamicznie rozwijająca się współpraca oraz rosnące zainteresowanie klientów wykorzystujących do swojej produkcji zaawansowane technologicznie folie do laminacji. To przejaw zaufania oraz doceniania przez partnerów naszej technologii, kompetencji i jakości oferowanych produktów – zauważa prezes Błasiak.
W spółce aktualnie trwają prace nad dwoma istotnymi projektami, które w perspektywie kilku miesięcy powinny pozwolić znacząco obniżyć koszty produkcji. – To oznacza z jednej strony lepszą konkurencyjność, z drugiej wyższe marże – wyjaśnia Maciej Błasiak
Zgodnie z przyjętą na lata 2009-2011 strategią, spółka ERG konsekwentnie rozszerza asortyment oferowanych wyrobów, a także inwestuje w nowe nisze rynkowe. Rozwój produktów, wprowadzanie nowych technologii, inwestycje w nowe instalacje i obszary rynku w ostatnich kilkunastu miesiącach przekładają się na coraz lepszą pozycję rynkową spółki.

Wyświetlono: 1459

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej