Artykuły - Przemysł detergentowy

Ekologiczne i naturalne produkty do mycia naczyń zdobywają rynek

16.01.2020
Autor: Grażyna Skupińska
Ekologiczne i naturalne produkty do mycia naczyń zdobywają rynek

Europa ma blisko 30% udział w globalnym rynku produktów do mycia naczyń. Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się krajów europejskich w tej kategorii produktowej.

Rynek azjatycki

Za największy popyt na produkty do mycia naczyń na globalnym rynku opowiada region azjatycki. Jego udział wyniósł w 2018 r. prawie 38%. Statista szacuje, że w 2019 r. przychody zwiększą się o kolejne 2,2%, do poziomu ok. 7,266 mld euro.

Liderem w Azji są Chiny. Przychody uzyskane ze sprzedaży środków do mycia naczyń w azjatyckim mocarstwie osiągnęły poziom prawie 1,7 mld euro w 2018 r., przy populacji stanowiącej ok. 1,386 mld osób (19,1% populacji światowej). W Indiach, w których zamieszkuje nieco mniej ludzi (1,339 mld), sprzedano w tym samym czasie prawie trzy razy mniej detergentów niż w Chinach. Jest to jednak rynek charakteryzujący się najszybszym rozwojem. Statista prognozuje, że wzrośnie w br. o 5%, a w najbliższych pięciu latach o 4% rocznie.

Odmienna sytuacja panuje w Japonii. Dojrzały rynek generuje niewielki wzrost. W Japonii, przy populacji stanowiącej zaledwie niecałe 10% społeczeństwa Chin lub Indii, przychody ze sprzedaży detergentów do mycia naczyń przekraczają 1 mld euro. W najbliższych latach japoński rynek będzie rozwijał się o 0,3%/rok do 2023 r.

Rynek amerykański

W 2018 r. przychody uzyskane ze sprzedaży detergentów do mycia naczyń w obu Amerykach wyniosły prawie 4,3 mld euro. Udział Ameryki Północnej (USA, Kanady i Meksyku) w rynku był przeważający i wyniósł ponad 72%. USA są światowym liderem w handlu środkami do mycia naczyń o przychodach sięgających ponad 2,41 mld euro (2018 r.). Jest to dojrzały rynek, którego rozwój jest przede wszystkim uzależniony od preferencji konsumentów. Na rynku tym panuje silna konkurencja. Dominującą pozycję zajmuje Procter & Gamble. Drugie miejsce na rynku środków do mycia naczyń przypada Colgate Palmolive. Trzecie miejsce zajmuje Reckitt Benckiser. Statista szacuje, że rynek detergentów do mycia naczyń w USA przekroczy 2,42 mld euro w 2019 r., a w okresie 2019-2023 będzie rozwijał się w tempie 0,3% na rok (podobnie jak w Japonii).

Wyświetlono: 750

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej