2015-05-21
Z badania firmy Gfk Polonia wynika, że rynek kosmetyków kolorowych w Polsce zanotował w ubiegłym roku wzrost rzędu 14% w ujęciu wartościowym i prawie 11% wzrost w ujęciu ilościowym w porównaniu do roku wcześniejszego.
Analizowana kategoria kosmetyków kolorowych obejmuje kosmetyki do twarzy (podkłady, bazy, róże, pudry), do oczu (tusze, kredki, eyelinery, odżywki, bazy do rzęs, cienie – bez palet) i do ust (pomadki, szminki, błyszczyki, kredki, konturówki). W monitorowanym okresie najwięcej zakupów produktów z kategorii kosmetyków kolorowych dokonywały kobiety, generując tym samym 93% wartości całego rynku. W ciągu roku co druga Polka zakupiła kosmetyk do makijażu, dokonując zakupów tej kategorii z częstotliwością prawie raz na cztery miesiące.
Największy udział w kategorii kosmetyków kolorowych w ujęciu wartościowym miały kosmetyki kolorowe do twarzy (45%). Kosmetyki do oczu i do ust zanotowały odpowiednio 39% i 16% udziału. Z kolei największy wzrost w tym ujęciu zanotował segment kosmetyków do oczu (+19%). W porównaniu do poprzedniego analogicznego okresu, zwiększyła się również liczba kobiet, które przynajmniej raz dokonały zakupu kosmetyków do oczu (wzrost o 2,3%). Kosmetyki kolorowe najczęściej kupowały kobiety w wieku 30-49 lat, generując tym samym 47% wartości całego rynku wśród kobiet.
Udział kosmetyków kolorowych kupowanych w promocjach wyniósł w analizowanym okresie 49% wartości wszystkich zakupów tej kategorii wśród Polek. Kosmetyki w promocji kupowały najczęściej kobiety do 29 roku życia. Ponadto przeciętna przedstawicielka tej grupy wiekowej wydawała w ciągu roku na kosmetyki kolorowe o 14 zł więcej niż starsze kobiety (30-49 lat).
Pod względem miejsc zakupu i kanałów sprzedaży, produkty z kategorii kosmetyków kolorowych kupowane były najczęściej w drogeriach/ perfumeriach/sklepach chemiczno-kosmetycznych (40% kobiet przynajmniej raz dokonało tam zakupu kosmetyków do makijażu), dyskontach (9,6%) oraz bezpośrednio u konsultantek (6,5%).
76% rocznego budżetu przeznaczonego na kosmetyki kolorowe Polki zostawiły w drogeriach/perfumeriach/sklepach chemiczno-kosmetycznych. Udział ten mógł zwiększyć się w stosunku do poprzedniego okresu głównie dzięki rosnącej liczbie drogerii sieciowych. Co ciekawe, najwięcej pieniędzy w przeliczeniu na jednorazowy akt zakupu Polki przeznaczyły na zakupy przez Internet (40 zł). Udział tego kanału sprzedaży wciąż jednak utrzymuje się na niskim poziomie. Średnie wydatki na pojedyncze zakupy tej kategorii u konsultantki wyniosły 27 zł, a podczas zakupów w kanale handlu detalicznego - 12 zł – ocenia Aleksandra Pyrkosz, analityk kategorii w dziale Consumer Panel Services w Gfk Polonia.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...