Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

DuPont: biel jest najpopularniejszym kolorem samochodów

2013-01-17

Interesująca informacja dla producentów i sprzedawców masterbaczy. DuPont opublikował swój coroczny raport popularności kolorów, przedstawiający preferencje dotyczące kolorów samochodów w 2012 r.

W najnowszym zestawieniu sporządzonym przez DuPont analizie poddano 11 największych rynków samochodowych świata. Badanie pokazało, że najpopularniejszym kolorem samochodów w 2012 r. była biel. Kolor biały wraz z perłowym białym triumfowały w rankingu już po raz drugi z rzędu. Na drugiej pozycji znalazł się kolor czarny i efekty czarnego, który szczególnie chętnie był stosowany w regionie Azji i Pacyfiku. Trzecie miejsce przypadło kolorowi srebrnemu, który w 2011 r. uplasował się lokatę wyżej. Tym razem jednak zanotował spadek zainteresowania na kluczowych rynkach w Europie i Azji.

- Przemysł samochodowy jest dla nas ważnym wskaźnikiem mody jeśli chodzi o kolory - tłumaczy Andrzej Fila z firmy A. Schulman, która specjalizuje się produkcji koncentratów barwiących, przyznając tym samym, że kolorystyka w przemyśle samochodowym jest pilnie śledzona przez oferentów masterbaczy.

Według raportu DuPont kolor biały i perłowy biały zanotowały w ubiegłym roku 23% udziału w globalnym rynku. Jak zauważyli twórcy opracowania, w ciągu ostatniej dekady biel osiągnęła coraz wyższy poziom w rankingach popularności kolorów nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale też stała się chętnie wykorzystywaną barwą przy produkcji innych produktów konsumenckich. Wzrost jej atrakcyjności spowodował powszechne wykorzystywanie tej barwy w produkcji samochodów luksusowych. Wcześniej był to bowiem kolor ochoczo używany, ale w segmencie samochodów ciężarowych.

- Biele są łączone z odcieniami wanilii, kamienia oraz świetnie prezentują się w bardzo jasnych odcieniach – mówi Nancy Lockhart, menadżer ds. marketingu kolorów DuPont.

- O znaczeniu bieli decyduje jej wydajność oraz pożądany wygląd. Odcienie perłowo białe także zyskują na popularności, choć ich wykorzystanie jest niewielkie w porównaniu do czystych bieli – dodaje Elke Dirks, projektantka DuPont.

W Europie kolor biały oraz perłowy biały ma minimalnie wyższy udział w samochodowej kolorystyce niż średnia globalna. 24% aut posiada na naszym kontynencie ten kolor. Od 2009 r. zmniejsza się natomiast ilość samochodów czarnych. Mimo spadku popularności, czerń utrzymuje swoją pozycję lidera w segmencie pojazdów średniej wielkości oraz samochodów luksusowych i luksusowych typu SUV.

Ciekawe są też tendencje w największych państwach świata. W Stanach Zjednoczonych traci na znaczeniu kolor srebrny. Zupełnie inaczej jest w Brazylii, gdzie jest on właśnie liderem zestawienia. Jasne kolory, w tym głównie srebrny są też najbardziej rozpowszechnioną barwą w Indiach. W Chinach popularniejszy od białego jest czarny. Do Rosji, choć wciąż najmocniejszą pozycję ma tam biel, szturmem wraca kolor czerwony. W państwach afrykańskich palmę pierwszeństwa dzierży biały i perłowy biały.

Najbardziej popularne kolory samochodów w 2012 r. według raportu DuPont:

  1.     Biały / perłowy biały - 23%
  2.     Czarny / efekt czarnego - 21%
  3.     Srebrny - 18%
  4.     Szary - 14%
  5.     Czerwony - 8%
  6.     Niebieski - 6%
  7.     Brązowy/beżowy - 6%
  8.     Zielony - 1%
  9.     Żółty / złoty - 1%
  10.     Pozostałe - 2%

przemysł motoryzacyjnyDuPontkoncentraty barwiącekolory

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie