Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Doskonałe półrocze dla Boruty - Zachem

2020-08-17

Boruta-Zachem ma za sobą znakomity drugi kwartał roku. W tym okresie spółka wypracowała 14,5 mln zł przychodów, co jest wynikiem o 55% wyższym w porównaniu do poprzedniego roku. Osiągnęła również blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Wyniki za pierwsze półrocze są jeszcze lepsze. Wszystko to jest efektem rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek.  

- Nasza działalność w zakresie ekologicznych produktów nabrała rozpędu, co przełożyło się na rekordowe wyniki. Zostały one wypracowane w trudnych warunkach rynkowych, tj. w okresie pandemii i globalnego lockdownu. Pomimo, że nie sprzyjała nam m.in. sytuacja w eksporcie, który w okresie pandemii był szczególnie utrudniony, to znacząco poprawiliśmy wyniki na każdym poziomie. Uważam, że byłyby one istotnie lepsze, gdyby nie wybuch epidemii. Co więcej, na koniec pierwszego półrocza, przychody z ekologicznej gałęzi biznesu Boruty po raz pierwszy w historii spółki przewyższyły przychody ze sprzedaży barwników. To świadczy o skutecznym realizowaniu przyjętych celów w ramach rozwoju marek OnlyBio i OnlyEo – powiedział Marcin Pawlikowski, wiceprezes zarządu Boruta-Zachem.

Łącznie w pierwszej połowie roku producent zanotował 26,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+68% względem pierwszego półrocza 2019 r.) oraz 1,4 mln zł zysku netto wobec straty rok wcześniej.

Pierwsza połowa roku to dla spółki okres intensywnych prac nad rozwojem oferty produktów, a także rozbudową sieci sprzedaży. Boruta zaangażowała się w działania marketingowe mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek, a także poznanie preferencji zakupowych konsumentów. Produkty OnlyBio i OnlyEco dostępne są już w większości placówek handlowych i drogeryjnych w Polsce, a także na wielu rynkach zagranicznych.

W ramach prowadzonych prac badawczo-rozwojowych Onlybio.life, spółka Grupy Kapitałowej Boruty-Zachem, opracowała innowacyjny system oparty o technologię VR, którego celem ma być przeprowadzenie badania preferencji zakupowych klientów. Zintegrowany system umożliwi wirtualne przeprowadzenie badania metodą półkową z jednoczesnym wykorzystaniem technologii eye trackingu. System jest odpowiedzią na potrzebę osiągania lepszych wyników sprzedażowych oraz na poznanie mechanizmów jakimi kieruje się klient przy wyborze produktu 
w sklepach.

Ponadto konsorcjum Onlybio.life oraz InventionBio podpisało umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na dofinansowanie projektu dotyczącego wytworzenia nowej generacji kosmetyków. Celem projektu jest opracowanie bezpiecznych kosmetyków naturalnych opartych na ekstraktach z pofermentów, charakteryzującymi się unikalnymi parametrami w obszarze bezpieczeństwa stosowania oraz wysokimi właściwościami funkcjonalnymi. Wyróżnikiem planowanych kosmetyków będzie brak konserwantów (przy jednoczesnym zapewnieniu długiego okresu przydatności do użycia), wysokie stężenie biosurfaktantów, a także bardzo wysoki udział w składzie kosmetyków substancji naturalnych pochodzących z fermentacji. Wartość dofinansowania projektu przypadającego na Onlybio.life opiewa na kwotę 10,2 mln zł.

Grupa Kapitałowa Boruta-Zachem prowadzi działalność, która skupiona jest na trzech głównych obszarach: produkcji barwników i pigmentów; produkcji ekologicznych środków powierzchniowo czynnych – biosurfaktantów, ekologicznych kosmetyków oraz produktów chemii gospodarczej opartych na biosurfaktantach i środkach naturalnych, a także badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań biotechnologicznych.

Grupa jest pierwszym w Polsce producentem środków chemii gospodarczej i produktów kosmetycznych na bazie biosurfaktantów. Działalność jest realizowana dzięki własnym laboratoriom oraz z wykorzystaniem nowoczesnych linii produkcyjnych. Produkty wytwarzane w ww. technologii sprzedawane są pod dwiema markami: OnlyBio (produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci od pierwszego dnia życia) oraz OnlyEco (ekologiczne środki czystości).


przemysł kosmetycznywyniki finansoweBoruta - Zachem

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie