Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Design Thinking w przedsiębiorstwach

2019-01-03

Kluczem do sukcesu we współczesnej gospodarce jest odejście od schematów na rzecz nowatorskich produktów i usług. Projektowanie rozumiane jako design nie jest sztuką wykonywaną przez artystów. Daje natomiast realne rozwiązania, wpływające na wyniki finansowe lub efektywność konkretnej firmy i organizacji. Znajduje zastosowanie m.in. w logistyce. Sprawdza się również w handlu i różnych usługach.

- Kończy się epoka, w której najważniejszą rolę odgrywały inżynieria i wąskie, twarde specjalizacje. Nadeszły czasy, kiedy coraz częściej liczy się niestandardowe podejście do rozwiązywania problemów i reagowania na rynkowe wyzwania. Z podejścia i metod, które oferuje metoda Design Thinking korzysta m.in. branża automotive. Nie interesuje nas tworzenie rozwiązań dla samej kreacji, żeby wyglądały dobrze na papierze. Zajmujemy się problemami, z którymi mierzą się przedsiębiorcy czy różnego rodzaju organizacje, rozwiązujemy je i doprowadzamy do wdrożenia. Z naszych usług korzystają przedsiębiorstwa zarówno produkcyjne, jak i usługowe. Współpracujemy m.in. z firmą produkującą wyroby do wnętrz, podmiotami działającymi na rynku jubilerskim, informatycznym i architektonicznym, ogólnopolską siecią restauracji czy fundacją z obszaru edukacji – mówi Łukasz Szczęsny z firmy Tenka

Dodaje, że proces, o którym mowa nie tylko wspiera tworzenie produktów i usług odpowiadających na potrzeby i oczekiwania klientów, ale również może zostać wykorzystany do zwiększenia efektywności pracowników i ich satysfakcji z wykonywanej pracy.

W publikacjach idea ta jest podsumowywana jako sposób na tworzenie produktów, które poza odgrywaniem określonej użytkowej roli niosą też przyjemny ładunek emocjonalny i wizualny. Poszukując rozwiązań, bierzemy pod uwagę zarówno motywacje racjonalne, jak i motywacje emocjonalne odbiorców konkretnych produktów i usług. W przypadku medycyny możemy odpowiadać np. na potrzebę bycia doinformowanym, która wiąże się z tym, że zazwyczaj jesteśmy zagubieni, próbując poruszać się w ramach procedur i zasad panujących w jednostkach ochrony zdrowia. Czasem wrażenie najlepszych konsultacji medycznych jest zepsute przez nieprzyjemne dla pacjentów doświadczenia emocjonalne. Z kolei w relacjach B2B kluczowe może być poczucie bezpieczeństwa – zapewnia Natalia Pietruszewska-Golba z Tenki.

Jednym z kluczowych klientów Tenki est Fundacja TDJ, działająca przy dużej firmie inwestycyjnej prowadzącej działalność w wielu sektorach gospodarki. Organizacja dąży do zwiększenia możliwości dzieci i młodzieży, a jej programy edukacyjne i rozwojowe, liczne warsztaty, wyjazdy i stypendia są skierowane do młodych osób, przede wszystkim dzieci pracowników TDJ i spółek portfelowych. Design Thinking przeanalizowało dotychczasowy sposób funkcjonowania instytucji i zaproponowało zmiany. Jego zadaniem było wyznaczenie potencjalnych kierunków rozwoju oferty fundacji. Określono je na postawie wywiadów z młodzieżą oraz ich rodzicami, a także na postawie rozmów z ekspertami z obszaru edukacji i analizy branżowych raportów i publikacji.

Przeprowadzony proces projektowy pozwolił na sformułowanie rekomendacji w zakresie oferty oraz komunikacji, które fundacja uwzględnia, tworząc nowe usługi i modyfikując te realizowane. Współpraca pozwoliła na spojrzenie na dotychczasową działalność z nowej perspektywy oraz bardziej efektywną realizację działań, które do tej pory i tak stały na wysokim poziomie.


Tenka

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie