Nowości - Przemysł chemiczny z kraju

Design Thinking w przedsiębiorstwach

03.01.2019

Kluczem do sukcesu we współczesnej gospodarce jest odejście od schematów na rzecz nowatorskich produktów i usług. Projektowanie rozumiane jako design nie jest sztuką wykonywaną przez artystów. Daje natomiast realne rozwiązania, wpływające na wyniki finansowe lub efektywność konkretnej firmy i organizacji. Znajduje zastosowanie m.in. w logistyce. Sprawdza się również w handlu i różnych usługach.

- Kończy się epoka, w której najważniejszą rolę odgrywały inżynieria i wąskie, twarde specjalizacje. Nadeszły czasy, kiedy coraz częściej liczy się niestandardowe podejście do rozwiązywania problemów i reagowania na rynkowe wyzwania. Z podejścia i metod, które oferuje metoda Design Thinking korzysta m.in. branża automotive. Nie interesuje nas tworzenie rozwiązań dla samej kreacji, żeby wyglądały dobrze na papierze. Zajmujemy się problemami, z którymi mierzą się przedsiębiorcy czy różnego rodzaju organizacje, rozwiązujemy je i doprowadzamy do wdrożenia. Z naszych usług korzystają przedsiębiorstwa zarówno produkcyjne, jak i usługowe. Współpracujemy m.in. z firmą produkującą wyroby do wnętrz, podmiotami działającymi na rynku jubilerskim, informatycznym i architektonicznym, ogólnopolską siecią restauracji czy fundacją z obszaru edukacji – mówi Łukasz Szczęsny z firmy Tenka

Dodaje, że proces, o którym mowa nie tylko wspiera tworzenie produktów i usług odpowiadających na potrzeby i oczekiwania klientów, ale również może zostać wykorzystany do zwiększenia efektywności pracowników i ich satysfakcji z wykonywanej pracy.

W publikacjach idea ta jest podsumowywana jako sposób na tworzenie produktów, które poza odgrywaniem określonej użytkowej roli niosą też przyjemny ładunek emocjonalny i wizualny. Poszukując rozwiązań, bierzemy pod uwagę zarówno motywacje racjonalne, jak i motywacje emocjonalne odbiorców konkretnych produktów i usług. W przypadku medycyny możemy odpowiadać np. na potrzebę bycia doinformowanym, która wiąże się z tym, że zazwyczaj jesteśmy zagubieni, próbując poruszać się w ramach procedur i zasad panujących w jednostkach ochrony zdrowia. Czasem wrażenie najlepszych konsultacji medycznych jest zepsute przez nieprzyjemne dla pacjentów doświadczenia emocjonalne. Z kolei w relacjach B2B kluczowe może być poczucie bezpieczeństwa – zapewnia Natalia Pietruszewska-Golba z Tenki.

Jednym z kluczowych klientów Tenki est Fundacja TDJ, działająca przy dużej firmie inwestycyjnej prowadzącej działalność w wielu sektorach gospodarki. Organizacja dąży do zwiększenia możliwości dzieci i młodzieży, a jej programy edukacyjne i rozwojowe, liczne warsztaty, wyjazdy i stypendia są skierowane do młodych osób, przede wszystkim dzieci pracowników TDJ i spółek portfelowych. Design Thinking przeanalizowało dotychczasowy sposób funkcjonowania instytucji i zaproponowało zmiany. Jego zadaniem było wyznaczenie potencjalnych kierunków rozwoju oferty fundacji. Określono je na postawie wywiadów z młodzieżą oraz ich rodzicami, a także na postawie rozmów z ekspertami z obszaru edukacji i analizy branżowych raportów i publikacji.

Przeprowadzony proces projektowy pozwolił na sformułowanie rekomendacji w zakresie oferty oraz komunikacji, które fundacja uwzględnia, tworząc nowe usługi i modyfikując te realizowane. Współpraca pozwoliła na spojrzenie na dotychczasową działalność z nowej perspektywy oraz bardziej efektywną realizację działań, które do tej pory i tak stały na wysokim poziomie.

Tagi


Tenka
Wyświetlono: 1225

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej