Artykuły - Przemysł kosmetyczny

Deklaracje marketingowe - jak spełnić wymagania prawne i oczekiwania konsumentów?

18.07.2019
Autor: Olga Traczyk, Dr Koziej Sp. z o.o. Sp.K.
Deklaracje marketingowe - jak spełnić wymagania prawne i oczekiwania konsumentów?

Stawiane branży kosmetycznej wymagania prawne dotyczące deklaracji marketingowych (ang. claims) w dużej mierze odpowiadają oczekiwaniom konsumentów.

Coraz bardziej bowiem doceniają oni uczciwy i przejrzysty wizerunek marki, dokonują wyborów zakupowych, bazując na jej wiarygodności, niezawodności oraz odpowiedzialności społecznej. Współcześni odbiorcy są świadomi trików marketingowych, mają ograniczone zaufanie do deklaracji – oczekują transparentności, jasnych dowodów na działanie kosmetyków. Spełnienie nowych standardów w procesie udowadniania claimów podnosi poziom zaufania do marki oraz znacząco wpływa na przywiązanie do niej. Dodatkowo istotnym dla konsumentów czynnikiem jest wpływ działań podejmowanych przez markę w kierunku tworzenia naturalnych, organicznych produktów, zrównoważonego rozwoju, ekologii w wytwarzaniu i projektowaniu kosmetyków oraz wspieraniu inicjatyw społecznych.

Etykieta

Podstawowym źródłem przekazu filozofii marki i zalet produktu ciągle pozostaje etykieta – nawet w dobie internetu większość decyzji zakupowych w sektorze kosmetycznym podejmowanych jest w drogeriach stacjonarnych. Na popularności zyskują również aplikacje ułatwiające analizę etykiet. Z jednej strony projekt oznakowania produktu jest kluczowym elementem decydującym o jego sukcesie sprzedażowym, z drugiej wpływa na bezpieczeństwo i świadomość konsumentów. Dobrym przykładem jest tutaj czarny PR parabenów, wzmacniany przez deklaracje typu „free from” (których umieszczanie na opakowaniu będzie niedozwolone od lipca 2019 r.). Należy jednak pamiętać, że kontrola zgodności komunikacji marketingowej z prawem nie ogranicza się tylko do treści umieszczonych na opakowaniu (tekstu, symboli i znaków towarowych), ale obejmuje również informacje zamieszczane w reklamach telewizyjnych, na oficjalnych stronach internetowych, w mediach społecznościowych. Jak więc dopasować przekaz do oczekiwań konsumenta, pozostając jednocześnie w zgodzie z wymogami prawnymi?

Wyświetlono: 456

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej