Wiadomości - Transport i logistyka - Z kraju

Dachser Polska rozwija biznes i oddziały

19.07.2019

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, zwiększył w ciągu ostatnich 12 miesięcy powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40%. Firma, która specjalizuje się w obsłudze eksportu m.in. chemikaliów, rozbudowała terminale przeładunkowe i obecnie dysponuje ok. 48 tys. m2 powierzchni operacyjnej. 

W Polsce Dachser od lat notuje dwucyfrowa dynamikę wzrostu, zwiększając obroty, wolumen przesyłek, a także ich tonaż. W 2018 r. przewiózł 546,8 tys. ton towarów, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Z tego m.in. względu w toku są kolejne inwestycje – we Wrocławiu i w podłódzkim Strykowie. Powiększanie oddziałów wprost wynika z rozwoju biznesu spółki w naszym kraju. W 2018 r. zwiększyła ona obroty o 16% do ponad 451 mln zł, a liczba przewiezionych przesyłek wzrosła o 15% do 1,56 mln.

 „Dachser Polska rozwija się obsługując krajowy eksport, zwłaszcza do Niemiec i systematycznie zwiększa udział na tym rynku, przejmując kolejnych klientów. Podstawą naszego biznesu jest rozbudowana sieć połączeń i oddziałów. To dzięki niej Dachser jest europejskim liderem w obsłudze drobnicy. Wszystkie polskie oddziały są zintegrowane z tym systemem, ale pracujemy, by jeszcze bardziej zwiększać liczbę codziennych bezpośrednich połączeń, co przekłada się na krótszy czas transportu. Dynamiczny rozwój wolumenu powoduje, że uruchamiamy coraz to nowe codzienne połączenia z innymi oddziałami w całej Europie. Z Polski na bezpośrednich codziennych liniach dojeżdżamy do praktycznie wszystkich naszych oddziałów w Niemczech. Jakość i szybkość serwisu to nasza główna przewaga konkurencyjna, którą przyciągamy nowych klientów, w tym z ogromnych branż, takich jak DIY czy chemiczno-kosmetyczna. Wzrost biznesu idzie w parze z rozwojem naszych oddziałów, stąd nowe inwestycje – komentuje Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Oprócz transportu drogowego i logistyki kontraktowej operator rozwija się także w obszarze obsługi cargo morskiego i lotniczego. Dachser Air & Sea Logistics w Polsce dysponuje m.in. bezpośrednimi morskimi połączeniami drobnicowymi z głównymi portami w Chinach, a praktycznie cały świat obsługuje poprzez huby w Hamburgu i Frankfurcie (odpowiednio - przesyłki morskie i lotnicze).
 
- Import z Chin systematycznie rośnie. Nasze stałe linie – do Sosnowca i Warszawy – obsługują coraz większy wolumen przesyłek. W związku z tym planujemy uruchomienie kolejnych bezpośrednich połączeń. Jednocześnie w związku z napięciami handlowymi na linii Chiny - USA rośnie rola wymiany handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Europą, na czym zyskuje także Polska. To zjawisko również ma pozytywny wpływ na nasz biznes. Wszystko to w połączeniu z jakością serwisu przełożyło się na istotny wzrost obsługiwanych przez nas wolumenów w 2018 r. – przyznaje Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

Rozwój działalności Dachser w Polsce powoduje, że firma zwiększa powierzchnię do operacji logistycznych – przede wszystkim na potrzeby przeładunków, ale też logistyki kontraktowej. Wiosną 2019 r. dwukrotnie powiększyła oddział w Szczecinie, a kilka miesięcy wcześniej Dachser Poznań zaczął korzystać z powiększonego dwa razy terminalu przeładunkowego. Z kolei w Strykowie dwukrotnie większy terminal x-dockowy zaczął działać w jesienią 2018 r. Kilka miesięcy temu Dachser dodał też nową powierzchnię w oddziałach w Gdańsku i we Wrocławiu. Latem 2018 r. zaczął obsługiwać przesyłki w dwa razy większym niż dotychczas obiekcie w Sosnowcu. 

W efekcie operator zarządza w Polsce łącznie ok. 48 tys. m2 powierzchni. To jednak nie koniec inwestycji. Obecnie trwa budowa nowego wrocławskiego oddziału, a także budowa nowoczesnego biurowca w Strykowie, dokąd zostanie przeniesiona siedziba firmy. Dachser zakłada, że obie te inwestycje zostaną oddane do użytku na przełomie lat 2019 i 2020.

Wyświetlono: 818

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej