Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Cyfryzacja to przyszłość logistyki

2018-11-15

Jan Brachmann, prezes zarządu spółki Seifert Polska jest przekonany, że przyszłość logistyki to coraz większa cyfryzacja. Efekty takiej transformacji będą odczuwać wszyscy partnerzy, z którymi ta branża współpracuje.

W ocenie prezesa Seifert Polska, logistyka w znaczącym stopniu wyznacza horyzonty rozwojowe poszczególnych obszarów gospodarki. Ze względu na swoją specyfikę sektor towarów niebezpiecznych łączy z wyselekcjonowanym operatorem logistycznym specyficzny rodzaj „chemii”. Automatyzacja, informatyzacja, wszystko to, co określamy wspólnym mianem „cyfryzacji” odegra kluczową rolę w rozwoju logistyki, zarówno w ramach transportu, jak i procesów magazynowania.

- W Grupie Seifert konsekwentnie wdrażamy ciekawe projekty związane z cyfryzacją. Magazyny przyszłości to strategia zakładająca ich cały szereg.

Po pierwsze, drony inwentaryzacyjne. Generalnie inwentaryzacja jako taka jest procesem monotonnym i wymagającym. Tradycyjnie, polega na mozolnym skanowaniu kodów kreskowych z wykorzystaniem wózków widłowych i zwyżek, umożliwiających skany opakowań stojących na regałach wysokiego składowania. Wymaga ich przestawiania, wspinaczki na kilka metrów do góry, zejścia w dół, i tak po wielokroć. Bywa, że cały towar na czas inwentaryzacji musi być zdejmowany z regałów. W XXI w. można jednak dalece usprawnić ten mechanizm przy pomocy dronów. W Seifert Logistics trwają właśnie ich testy. Według wstępnych analiz, w jeden dzień samodzielny dron jest w stanie wykonać zadania grupy osób, której przeciętnie tożsama praca zajmuje cały weekend.

Dron przelatuje wzdłuż regałów, szybko skanuje umieszczone tam kody, wprowadzając zgromadzone informacje bezpośrednio w arkusze spisu inwentaryzacyjnego, tworząc w ten sposób jednocześnie layout magazynu. Dzięki zastosowaniu dronów Seifert Group dąży do zminimalizowania nieuchronnego wysiłku fizycznego, który obecnie ciąży na zasobach ludzkich. Wynikiem wykorzystania dronów inwentaryzujących będą oszczędności, bezpośrednio podwyższające atrakcyjność i konkurencyjność oferty firmy.

Po drugie, ProGlove. Seifert Logistics Group testuje zastosowanie rewolucyjnej rękawicy do komisjonowania wraz z prototypem wyświetlacza na przedramię. Pilotaż ma na celu przetestowanie obu komponentów w realnej pracy, w ramach sekwencjonowania, jako sposobu na poznanie zalet w zakresie ergonomii urządzenia i wzrostu efektywności pracy.

Po trzecie, Truck Call App. Testowaną przez nas aplikację instaluje się na tablecie stanowiska dyspozytorskiego, na smartfonach przemysłowych oraz wózkach. Testy Truck Call App badają możliwości cyfrowego przydzielania zleceń przejazdom, które do tej pory manualnie komunikowano operatorom wózków oraz uproszczenia i przyspieszenia w ten sposób komunikacji między stanowiskiem dyspozytorskim a kierowcą. Grupa Seifert dostrzegła ponadto ogromny potencjał start-upów. Firma nawiązała właśnie strategiczną współpracę z młodym monachijskim przedsiębiorstwem, które tworzy i rozwija mobilne roboty stanowiące docelowo podstawowy element logistyki wewnątrzzakładowej, sterowane percepcją. Za ich pomocą możliwe będzie np. zautomatyzowanie komisjonowania pojemników KLT do zaopatrzenia produkcji. Współpraca ta daje szansę na osiągnięcie znaczącej przewagi na rynku logistycznym. Jest dla nas też jasne, że procesy cyfryzacji muszą zachodzić w reintegracji z czynnikiem ludzkim – opowiada w rozmowie z „Chemia i Biznes” Jan Brachmann.

Dodaje on także, iż według raportu Randstad Employer Brand Research 2017, polscy pracownicy są gotowi elastycznie dopasować się do zachodzących zmian. Postrzegają automatyzację jako ułatwienie i podniesienie jakości pracy oraz jako wyzwanie, które pozwoli stawiać na rozwój kwalifikacji własnych.

- Nie jesteśmy w stanie do końca przewidzieć, w jakim stopniu automatyzacja zdominuje rynek transportowy czy magazynowy. Jesteśmy jednak świadomi zmian, które pojawią się w najbliższych latach. Staramy się jak najlepiej przygotować firmę i pracowników do tego wyzwania. Wierzymy, że cyfryzacja pozwoli nam lepiej realizować potrzeby naszych klientów i pozytywnie wpłynie na jakość oferowanych przez nas usług. Poniekąd w pewnym sensie odkrywamy dla naszych pracowników i klientów nowy potencjał logistycznej materii. Nasza Grupa wywodzi się z Ulm, miasta narodzin Alberta Einsteina. Takie dziedzictwo zobowiązuje – podkreśla prezes Seifert Polska.


logistykaSeifert Polskacyfryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie