Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

CIECH Sarzyna zapowiada rozbudowę portfolio produktowego i rozwój eksportu

2017-01-25

Spółka CIECH Sarzyna ujawniła swoje plany rozwojowe. Priorytetem największego krajowego producenta środków ochrony roślin jest rozbudowa portfolio produktów oraz ekspansja zagraniczna.

W perspektywie średniookresowej CIECH Sarzyna planuje oprzeć rozwój obszaru AGRO na badaniach i rozbudowie portfolio produktów oraz ekspansji zagranicznej skoncentrowanej na najbardziej efektywnych kierunkach. Będzie także rozwijać działania marketingowe i doskonalić sieć dystrybucji oraz sprzedaży.

Władze firmy podsumowały również ubiegłoroczną aktywność. Do kluczowych osiągnięć 2016 r. zaliczyły podwojenie wartości eksportu, wprowadzenie na rynek nowej linii produktowej o nazwie Ziemovit w kategorii Dom & Ogród, obejmującej produkty do pielęgnacji działek, ogrodów czy roślin balkonowych. Dodatkowo premierę miały produkty dla rolników. Powodzeniem zakończyły się także kampanie reklamowe sztandarowych marek Chwastox  oraz  Agrosar.

Do 2021 r. CIECH Sarzyna zamierza wprowadzić do oferty w obszarze AGRO około 50 nowych produktów – głównie herbicydów i fungicydów. Planuje również rozszerzenie portfolio o nowe insektycydy i zaprawy. Już dziś asortyment spółki obejmuje ponad 40 produktów AGRO, zaspokajających różne potrzeby rolników, ogrodników i działkowców.

CIECH Sarzyna, która w ostatnim czasie podwoiła eksport swoich produktów AGRO, planuje dalszą ekspansję zagraniczną. W najbliższym czasie Spółka zamierza skoncentrować działania w tej sferze na wzbogaceniu obecnej oferty produktowej o nowe molekuły i innowacyjne rozwiązania, odpowiadające na wyzwania związane z ograniczeniami w stosowaniu środków ochrony roślin, narzucane przez Komisję Europejską.

- Dołączamy do naszej oferty nowe technologie zastosowań środków ochrony roślin w obrębie głównych upraw, koncentrując się na problemach rolników, najbardziej istotnych pod względem ekonomicznym. Strategia ta jest odpowiedzią na prognozy i tendencje rynkowe oraz obecną, ciężką sytuację w popycie na środki ochrony roślin, jaką odnotowały wszystkie firmy o zasięgu europejskim i globalnym w sezonie 2016 – mówi Mariusz Grelewicz, prezes CIECH Sarzyna.

Dodaje również, iż kierowane prze niego przedsiębiorstwo prowadzi procesy rejestracyjno - rozwojowe, których zwieńczeniem będzie wprowadzenie nowych produktów na poszczególne rynki w latach 2021-2022. Tylko w 2016 r. CIECH Sarzyna zakończyła 30 procesów rejestracyjnych na rynkach zagranicznych, rozpoczynając jednocześnie 18 nowych procesów rejestracyjnych, dla których przewidywany termin wejścia na rynek to lata 2019 - 2020. Warto podkreślić, że w 2016 r. spółka zarejestrowała swoje produkty na ośmiu rynkach: w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Słowacji, Czechach, Macedonii, Słowenii i Iranie.

Przedstawiciele Spółki poinformowali również, że w 2017 roku planują wprowadzić na polski rynek dwie nowości w obszarze AGRO - Chwastox Complex 260 EW, selektywnie działający środek przeznaczony do zwalczania chwastów dwuliściennych w uprawach zbóż oraz na obszarach trawiastych (trawniki, boiska sportowe i pola golfowe) i Labrador Extra 50EC – produkt do zwalczania chwastów jednoliściennych w uprawie rzepaku, ziemniaka i buraka cukrowego.

Największy polski producent środków ochrony roślin przedstawił również swoje plany dot. rozwoju marki Ziemovit. W najbliższym czasie planuje wdrożenie 10 kolejnych produktów (m.in. środka grzybobójczego, podłoża do siewu i pikowania czy regeneratora do trawników), pozyskanie kolejnych partnerów handlowych i dalsze działania marketingowe, w tym współpracę z programem „Maja w Ogrodzie”.

- Potencjał marki, realizowane wsparcie marketingowe i wysoka jakość pozwalają nam sądzić, że Zoemovit w średniookresowej perspektywie czasowej będzie liderem w swojej kategorii – twierdzi Mariusz Grelewicz, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna.


środki ochrony roślinCIECH Sarzyna

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Komentarze
KrukFajnie, kiedy rodzimy przemysł się rozwija, zyskujemy na tym wszyscy
Hank Inwestycje w dzisiejszych czasach to podstawa, oni o tym nie zapominają i za pewne dobrze na tym wyjdą.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie