Artykuły - Przemysł detergentowy

Chusteczki nawilżane w sektorze detergentowym

18.07.2019
Autor: Agnieszka Zieniewicz, Luba Sp. z o.o.
Chusteczki nawilżane w sektorze detergentowym

Kategorie, do których zaliczane są chusteczki nawilżane, czyli m.in. środki do czyszczenia toalet, produkty o uniwersalnym przeznaczeniu i specjalistyczne środki czystości, odpowiadają za ok. 30% rynku krajowego sektora detergentowego.

Rodzimy rynek chemii gospodarczej

Sektor chemii gospodarczej wykazuje niższą dynamikę wzrostu niż inne niespożywcze segmenty rynku detalicznego w Polsce. Za wartość rynku odpowiadają głównie ceny. Sytuacja ta ma ograniczający wpływ na rozwój, ponieważ klienci kupują produkty chemii gospodarczej w dużej mierze podczas promocji. Sprzedaż środków czystości wzrasta w marcu i grudniu, czyli w okresach przedświątecznych. Intensywne porządki w większości polskich domów przypadają przed Wielkanocą, wówczas zwiększa się zapotrzebowanie szczególnie na produkty do mycia szyb.

Rynek detergentów rozwija się zarówno w kontekście nowych receptur, jak i form aplikacji. Klienci oczekują usunięcia zabrudzeń, nadania połysku, a także wysokiej skuteczności przy niewielkim wysiłku. Przy wyborze kierują się głównie ceną, ufają sprawdzonym markom (jednak w mniejszym stopniu niż kiedyś), zwracają uwagę na komfort, łatwość użytkowania oraz nowoczesne opakowanie.

Chusteczki nawilżane – charakterystyka polskiego rynku

Pierwsze chusteczki nawilżane pojawiły się na polskim rynku w drugiej połowie 2001 roku. Innowacyjny produkt bardzo szybko zyskał na popularności. W 2004 roku pod względem wielkościowym i wartościowym chusteczki stanowiły około 3% rynku, natomiast w 2013 roku były już regularnie obecne w 20% gospodarstw domowych. Kategoria rozwija się bardzo dynamicznie, notując w ostatnich latach kilkunastoprocentowe wzrosty sprzedaży, i nadal stabilnie rośnie. Z danych wynika, że wartość rynku chusteczek nawilżanych już kilka lat temu wynosiła ponad 41 mln zł.

Obecnie dostępnych jest wiele rodzajów specjalistycznych produktów, jak chociażby chusteczki do czyszczenia mikrofalówek i lodówek, do toalet, szyb, ekranów, obuwia, okularów, podłóg wykonanych z różnych materiałów czy kuchennych blatów. Coraz bardziej popularne stają się chusteczki samochodowe – przeznaczone do kokpitów, szyb lub np. tapicerki skórzanej.

Wyświetlono: 645

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej