2019-09-27
Grupa Selena, lider polskiego przemysłu chemii budowlanej przekonuje, że zawód budowlańca ma przed sobą dużą przyszłość. Jednocześnie wymagania wobec osób go wykonujących stale rosną.
Zarówno w Europie, jak i krajach rozwijających się cały czas notowane jest ogromne zapotrzebowanie na prace budowlane. Zapewnienie odpowiedniej liczby wykwalifikowanych pracowników jest więc kwestią kluczową. Tymczasem trudności w tym zakresie są kwestią powszechną. W Polsce w czwartym kwartale 2018 r. zanotowano 17,4 tys. nieobsadzonych miejsc pracy; w Hiszpanii, gdzie Selena prowadzi działalność, następuje gwałtowne starzenie się kadr – jedynie 19% pracowników jest w grupie poniżej 35 lat. W Kazachstanie, innym miejscu, w którym polska firma jest obecna z produkcją, w ciągu ostatnich trzech lat liczba wybudowanych metrów powierzchni wzrosła o 40%, co stwarza ogromne potrzeby kadrowe.
- Zachęcenie nowych pracowników do wyboru tego zawodu wymaga zbudowania jego prestiżu i edukowania na temat jego istotnej roli w gospodarce. Kwalifikacje wymagane w branży budowlanej są bowiem coraz wyższe, a stosowane rozwiązania i materiały coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Firmy dostarczające materiały budowlane powinny wspierać bezpieczeństwo, szybkość i efektywność procesu budowy – zarówno w segmencie budynków, jak i infrastruktury. Przyszłość polskiego budownictwa zależy więc od zdecydowanych działań producentów i wykonawców – przekonują przedstawiciele Grupy Selena.
Firma podsumowuje jednocześnie aktualną sytuację na krajowym rynku budowlanym. W pierwszym półroczu 2019 r. oddano do użytkowania 94,7 tys. mieszkań, czyli o 14,4% więcej niż przed rokiem. W Europie w 2018 roku średnia liczba mieszkań oddanych na tysiąc mieszkańców wynosiła 3,2 – dla Polski ten współczynnik wynosił 4,81 – oznacza to, że w naszym kraju buduje się znacznie więcej. Jednocześnie w Polsce na koniec 2018 roku brakowało około 2,1 mln mieszkań, a do 2030 roku deficyt ten może powiększyć się do 2,78 mln lokali, ze względu na potrzeby Polaków w podnoszeniu jakości życia. Dodatkowo Polska wciąż rozwija się infrastrukturalnie – powstaję drogi i budynki użyteczności publicznej.
- Współczesny świat chce budować szybko i dobrze, jednak nie analizuje jaki proces musi zajść, żeby na rynek dostarczony został gotowy produkt. Doświadczenie Grupy Selena pokazuje, że kluczowa jest analiza całego łańcucha budowlanego oraz uważne słuchanie uwag i potrzeb użytkowników końcowych. Tylko produkt o wysokich parametrach, odpowiadający rzeczywistym potrzebom budowlańców, ma szanse odnieść sukces na ryku, a jednocześnie w sposób realny i znaczący wpłynąć na kształt budownictwa. Zawód budowlańca jest w Polsce i na świecie zdecydowanie niedoceniany. Korzystamy powszechnie z wytworów pracy rąk tych osób – jednak nie zdajemy sobie sprawy na co dzień, że to dzięki pracownikom branży budowlanej powstają nasze drogi, szkoły i mieszkania. W wielu krajach europejskich przemysł budowlany jest zalany pracą, a niedobór siły roboczej odsuwa projekty na wiele miesięcy, co w konsekwencji obniża marże w sektorze. Zauważenie tej zależności jest kluczowe – nie tylko powinniśmy docenić budowlańców, ale także w sposób kompleksowy i profesjonalny wesprzeć ich pracę – tak, by stała się bezpieczniejsza, szybsza i bardziej efektywna. Niezbędne jest tu działanie dwutorowe: z jednej strony edukowanie rynku, czyli wykonawców i firm budowlanych kontekście nowatorskich rozwiązań już dostępnych. Z drugiej strony, analiza codziennych potrzeb pracowników sektora i słuchanie ich spostrzeżeń na temat codziennej pracy, które może zaowocować dalszym rozwojem branży. W Selenie od lat znamy te zależności. Sprostanie wymaganiom współczesnego świata nie jest łatwe, jednak szerokie spojrzenie na rzeczywistość i dostrzeżenie wartości właśnie tam, gdzie jest ona scentralizowana, jest kluczem do sukcesu. Selena jest gorącym orędownikiem słuchania głosu budowlańca i zwrócenia mu należytego miejsca w całym łańcuchu budowlanym. Człowiek stojący codziennie na placu budowy jest wytwórcą otaczającej nas rzeczywistości, a jego pomysłowość niejednokrotnie zauważalnie poprawia jakość naszej rzeczywistości – komentuje Michał Specjalski, dyrektor w Selena FM.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...