Artykuły - Przemysł kosmetyczny

Branża kosmetyków do higieny jamy ustnej nieustannie na fali wznoszącej

31.07.2019
Autor: Krzysztof Mrówczyński
Branża kosmetyków do higieny jamy ustnej nieustannie na fali wznoszącej

Pozornie dojrzały, rynek kosmetyków do higieny jamy ustnej, w Polsce osiąga w ostatnich latach bardzo satysfakcjonujące tempo wzrostu.

Rozwój rynku kosmetyków do higieny jamy ustnej napędzany jest przez szybko rosnący popyt na specjalistyczne pasty do zębów, ale też szereg pomocniczych produktów, których celem jest zapewnienie odpowiedniej higieny i zdrowia tej wrażliwej części ciała. Polska rośnie jednak w siłę przede wszystkim jako kluczowa baza produkcyjna past do zębów. W minionym roku nasz kraj wyrósł na największego eksportera tych produktów w Europie, jeśli nie na całym świecie.

Szybko rosnący segment krajowego rynku kosmetycznego

Kosmetyki do higieny jamy ustnej tworzą średniej wielkości segment rynku kosmetycznego. W Polsce jego wartość szacowana była w 2017 roku na ok. 1,3 mld zł, co stanowiło ok. 7% łącznej wartości sprzedaży kosmetyków. Pomimo, iż jest to rynek, którego flagowy produkt – pasty do zębów – zaspokaja raczej podstawowe potrzeby konsumentów, to jednak w bieżącej dekadzie notuje on dynamiczne tempo wzrostu, które pomiędzy 2012 r. a 2017 r. sięgało 3-4% rocznie. Co więcej, dynamika ta znacząco przyspieszyła w ostatnim czasie – przykładowo w samym 2017 r. osiągnęła ona poziom aż 6% rocznie.

Wszystko za sprawą rosnącej świadomości społecznej Polaków w obszarze higieny jamy ustnej, ale też i stale poprawiającej się oferty przeznaczonych do tego produktów. Składa się na nią zarówno poszerzająca się paleta past do zębów o coraz lepszych i unikatowych właściwościach, ale też szereg innych produktów, na które popyt był w Polsce dotąd dość ograniczony. I tak obok tradycyjnych szczoteczek do zębów Polacy coraz chętniej sięgają po szczoteczki elektryczne (do czego zachęca większość stomatologów), ale też po szereg artykułów pomocniczych, takich jak płyny do płukania jamy ustnej, nici dentystyczne, odświeżacze do ust czy wybielacze do zębów. Ich rosnąca popularność wśród coraz większej rzeszy konsumentów stymuluje szybszy wzrost całego rynku. W dużej mierze przyczynia się jednak do niego również rosnąca skłonność Polaków do sięgania po lepszej jakości, specjalistyczne pasty do zębów. Producenci kuszą przy tym konsumentów różnymi innowacjami, oferując szereg dodatkowych właściwości past do zębów, takich jak remineralizacja, ochrona przed paradontozą, ochrona nadwrażliwych zębów czy też właściwości wybielające.

Wyświetlono: 548

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej