Nowości - Chemia rolnicza - Ze świata

Bayer wzmacnia pozycję w obszarze Life Science

02.03.2016

Koncern Bayer ogłosił strategię na 2016 r., w myśl której koncentrował się będzie na umacnianiu pozycji w obszarze Life Science.

W ocenie firmy, która chce, by jej działalność badawczo-rozwojowa opierała się na głębokim zrozumieniu procesów biochemicznych zachodzących w żywych organizmach, innowacje z segmentu Life Science (nauki o życiu) są dzisiaj bardziej potrzebne niż kiedykolwiek wcześniej. Oto bowiem starzejące się społeczeństwa i rosnąca liczba ludności na świecie potrzebują nowych i jeszcze lepszych leków oraz większych i bezpieczniejszych dostaw żywności. To zaś jest w stanie zagwarantować postęp w segmencie Life Science.

Bayer opracowuje nowe cząsteczki, które będzie można stosować w produktach chroniących zdrowie ludzi i roślin.

Rozpoczął się pierwszy pełny rok sprzedaży środka Luna Experience 400 SC, który jest fungicydem o działaniu kontaktowym i układowym do stosowania zapobiegawczego lub interwencyjnego w ochronie jabłoni, gruszy, wiśni, czereśni oraz marchwi i pora.

W drugiej połowie 2015 r. firma uzyskała także rejestrację nowego fungicydu Serenade ASO.  Jest to obecnie jeden z dwóch biologicznych środków ochrony roślin w ofercie Bayer Polska.

To mikrobiologiczny środek grzybobójczy o działaniu kontaktowym, zawierający szczep QST 713 bakterii Bacillus subtilis. Jest przeznaczony do stosowania w uprawie truskawki, marchwi, sałaty, pomidora, papryki oraz oberżyny przeciwko chorobom grzybowym. Kolejny biologiczny środek ochrony roślin w ofercie Bayer w sezonie 2016 to Contans WG. Jest to biologiczny fungicyd zawierającym zarodniki naturalnie występującego w glebie grzyba Coniothyrium minitans.

Bayer chce też znaleźć rozwiązanie problemu, jakim jest wzrastająca ilość znajdujących się w obrocie nielegalnych środków ochrony roślin. Zagadnienie to dotyczy całej Unii Europejskiej, jednak Polska, która stanowi granicę dla UE, jest szczególnie narażona na to niebezpieczeństwo. Przeciętny konsument, który nie zna etykiet, zabezpieczeń łatwo może stać się celem dla oszustów. Dlatego Bayer wprowadza prosty system rozpoznawania produktów autentycznych w postaci nowego zabezpieczenia produktów - interaktywną plombę zakrętki.

Każde zakręcone opakowanie ma naklejoną plombę. Znajduje się na niej opalizujący hologram z logo Bayer oraz kod QR, który można zeskanować. Pierwsza próba odczytania go za pomocą smartfona prowadzi do aplikacji Bayer CapSeal. Aplikacja weryfikuje unikalny numer zaszyfrowany w kodzie QR i niezwłocznie informuje użytkownika, czy dany produkt jest oryginalny.

Wyświetlono: 2419

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej