Wiadomości - Przemysł chemiczny ze świata

BASF widzi potencjał w dalszym rozwoju w Azji

02.04.2019
BASF widzi potencjał w dalszym rozwoju w Azji

BASF coraz mocniej stawia na rozwój w Azji, a zwłaszcza w Chinach. Władze koncernu podkreślają, że Państwo Środka stało się kluczowym rynkiem w Azji i na świecie dla całego przemysłu chemicznego.

- BASF chce rozwijać się szybciej niż światowy rynek chemiczny. Dlatego też musimy uczestniczyć we wzroście w Chinach, największym na świecie rynku chemikaliów – mówi Martin Brudermüller, prezes BASF.

W efekcie tej zapowiedzi koncern wskazał szereg projektów inwestycyjnych, dzięki którym BASF chce dalej wzmacniać swoją pozycję w Azji i przyspieszyć wzrost organiczny. Przykładowo pod koniec października 2018 r. BASF podpisał umowę z Sinopec w celu rozszerzenia partnerstwa w zakładzie Verbund w Nankinie w Chinach. Spółka joint venture BASF-YPC zainwestuje w 50% udziałów przy budowie kolejnego parowego reaktora krakingowego o wydajności 1 mln ton metrycznych etylenu rocznie. Kolejne 50% zainwestuje Sinopec Yangtzi Petrochemical. Ponadto BASF i Sinopec będą wspólnie poszukiwać nowych możliwości biznesowych na szybko rozwijającym się chińskim rynku materiałów akumulatorowych.

Ponadto umowa ramowa podpisana w styczniu 2019 r. z rządem prowincji Guangdong w południowych Chinach określa dalsze szczegóły planu BASF dotyczącego utworzenia nowego zakładu Verbund w mieście Zhanjiang. Do realizacji tego projektu dostępnych jest ponad 9 km2 terenu. Zdaniem BASF, nowy teren jest idealny, ponieważ korzysta z zasobów naturalnych Zhanjiang, portu głębokowodnego i doskonałych połączeń transportowych z centrami przemysłowymi Guangdong.

Kolejnym rynkiem, na którym BASF chce inwestować są Indie. Firma podpisała niedawno protokół ustaleń z Adani w celu zbadania dużej wspólnej inwestycji w łańcuch wartości akrylu. Wyznaczone miejsce znajdowałoby się w porcie Mundra w indyjskim stanie Gujarat. Byłaby to największa z dotychczasowych inwestycja BASF w Indiach i pierwszy zakład produkcyjny neutralny pod względem emisji CO2.

W 2018 r. na Azję przypadło Azja odpowiadała za 13,88 mld euro sprzedaży BASF, co było wynikiem o 2% lepszym niż w roku 2017. Udział Azji w przychodach koncernu wyniósł 22,1%.

Tagi


BASF
Wyświetlono: 371

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej